وزیر اطلاعات گفت: امنیت باید همراه با لبخند روی لب‌ها باشد، اگر رعبی در کار باشد تنها برای دشمنان اسلام است، لذا باید برای حداکثر جامعه مهر، محبت و عاطفه برقرار کنیم. به گزارش فارس، سیدمحمود علوی با بیان این‌که اسلام جایگاهی برای اجتهادهای غیرمعتبر قائل نیست، تصریح کرد: دستگاه اطلاعاتی هم یک استثنا نیست و وارد محدوده شرعی نمی‌شود تا بخواهد امنیت را تأمین کند.
کد خبر: ۸۰۵۷۵۰

تفسیرهای زیاده‌خواهانه ممنوع

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم با اشاره به بندهای مختلف پروتکل الحاقی گفت: ایران و هیچ کشور حاکمیت دار دیگری در دنیا قبول نمی‌کند آژانس در هر زمان به هر مکان و به هر نحو که می‌خواهد، مراجعه کند و مواضع کشورهایی هم که پروتکل الحاقی را پذیرفته‌اند، حتما با مواضع ایران در این زمینه همسو است.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمالوندی با بیان این‌که این‌طور نیست که پروتکل یک مجوز عام داده است که آنها می‌توانند در هر زمانی به هر جایی مراجعه کنند، اظهار کرد: البته بعضی‌ها تفسیرات موسعی از پروتکل می‌کنند که به نظر می‌رسد هدف آنها ایجاد اخلال در مذاکرات است. معاون سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: به طور مسلم هیچ کشوری حاضر نیست حاکمیت خود را در معرض مذاکره بگذارد، بنابراین از یک طرف ما باید به سوالاتی که می‌تواند در ارتباط با فعالیت‌های کشور به‌عنوان یک عضو آژانس مطرح شود پاسخ دهیم و از طرف دیگر به حساسیت‌های موجود در رابطه با موضوعات حاکمیتی توجه داشته باشیم.

علیخانی: به مذاکرات خوشبین نیستم

قدرت‌الله علیخانی، مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با روزنامه شرق تصریح کرد: به مذاکرات خوشبین نیستم و مسلم است که احتمالا تا انتخابات مجلس به جایی نمی‌رسد. وی در عین حال در پاسخ به پرسشی راجع به دولت یازدهم گفت: معتقدم آقای روحانی می‌توانست بهتر عمل کند.

درگیری لفظی بخشایش با حدادعادل

نماینده مردم اردستان در مجلس در جریان جلسه علنی دیروز مجلس با رئیس فراکسیون اصولگرایان درگیری لفظی پیدا کرد.به گزارش خبرآنلاین، احمد بخشایش، نماینده مردم اردستان در مجلس در بخشی از نطق میان دستور خود با انتقاد از وضع اقتصاد و فساد مالی در کشور و همچنین گرانی بنزین به بودجه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: چرا باید به بنیادهای سعدی، حافظ، مولانا و دعبل خزاعی در کشور بودجه‌های میلیاردی اختصاص داده شود حال آن‌که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.پس از پایان نطق بخشایش که با استقبال برخی نمایندگان نیز مواجه شد وی در مسیر بازگشت به صندلی خود با غلامعلی حدادعادل که ریاست بنیاد سعدی را برعهده دارد نیز درگیری لفظی پیدا کرد که با پادرمیانی نمایندگان، از یکدیگر دور شده و موضوع ختم به خیر شد.

اصولگرایان بر کلیات راهکارهای وحدت توافق کردند

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز با تائید خبر برگزاری نشست همگرایی اصولگرایان گفت: در این جلسه بحث وحدت و یکپارچگی اصولگرایان مطرح و نتایج خوبی در جلسه حاصل شد و روی کلیات راهکارهای رسیدن به وحدت توافقات لازم به عمل آمد.

تقوی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: نشست احزاب اصولگرا با حضور اعضای کمیسیون سیاسی جامعه روحانیت مبارز روز شنبه برگزار شد.عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: همراهی و هماهنگی بسیار خوبی بین احزاب اصولگرا حاکم است و اعضای شرکت کننده در نشست اخیر، اعتقاد به همراهی و هماهنگی اصولگرایان در انتخابات داشتند.

بذرپاش: رهبری نبود عده‌ای آمریکا را فرشته بزرگ می‌دانستند

مهرداد بذرپاش، نماینده تهران در مجلس، در نطق میان دستور خود گفت: خدا را شکر سایه رهبری بر سر ملت است و الا این جماعت خواب‌نما خمینی بت‌شکن را طوری تحریف می‌کرد که بگوید امام آمریکا را فرشته بزرگ می‌دانست نه شیطان بزرگ.به گزارش فارس، بذرپاش گفت: حقیقتا در شرایط فعلی، رهبر معظم انقلاب خلأ وجود امام خمینی (ره) را پر کرده و نه تنها ذره‌ای از مسیر پیر جماران منحرف نشده بلکه مرتب، تعریف درستی از امام را یادآور می‌شوند.

عضو فراکسیون اصولگرایان در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد: در ایران همه موافق توافق هستند ولی توافق خوب و نه هر توافقی.

احمقانه ترین جنگ تاریخ

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که حمله آل‌ سعود به یمن احمقانه‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین جنگ تاریخ است، گفت: حملات عربستان به یمن بخشی از نقشه آمریکا جهت بازیابی سلطه‌ خویش در جهان اسلام است.به گزارش سپاه نیوز، سردار حسین سلامی دیروز در اجلاس تشکل اساتید حوزه علمیه قم که برای حمایت از مردم یمن در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد با تاکید بر این‌که عربستان در جنگ با یمن شکست خواهد خورد، گفت: در این تجاوز جز فساد دیده نمی‌شود و این جنگ نه تنها در فرضیات، بلکه در ذات خویش شکست خورده و به هدف اصلی نرسیده است.

وی با اشاره به این‌که عربستان فکر می‌کند با این جنگ می‌تواند یک موازنه قدرت بین خود و ایران ایجاد کند و از طریق یمن به عدن راه پیدا کند، افزود: تصوراتی که در ذهن ال سعود بود به واقعیت تبدیل نشد و تمام فرضیات آنها اشتباه بود. سلامی گفت: ‌آل سعود یک جنگ کور و بی‌هدف را آغاز کردند و حالا نمی‌دانند به کجا حمله کنند و چه نتیجه‌ای بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها