من بازی PES13 را که یکی از شرکت‌های ایرانی آن را ویرایش و آپدیت کرده، روی لپ‌تاپم نصب کردم. با این‌که کارت گرافیک لپ‌تاپم NVIDIA GeForce GT 620M دو گیگ و رم 4 با CPU CORE i5 است، بازی را اجرا نمی‌کند و در تنظیمات بازی آن را با گرافیک CPU شناسایی می‌کند.
کد خبر: ۸۰۵۶۲۸
پرسش و پاسخ: مشکل اجرای بازی‌ها در لپ‌تاپ مجهز به دو کارت گرافیک

سیدمصطفی امینی از قم: من DirectX9 که با خود بازی بود و همه نرم‌افزار‌های مورد نیاز بازی را نصب کردم ولی باز هم اجرا نمی‌شود. البته با همین لپ‌تاپ PES13 را قبلا با کیفیت عالی بازی می‌کردم.

پاسخ کلیک: خوشبختانه مشکل شما بسادگی قابل رفع است. رایانه شما به کارت گرافیک آن‌بورد و یک کارت گرافیک مجزا مجهز است. سیستم‌عامل نیز برای کاهش مصرف انرژی توسط لپ‌تاپ، به‌طور پیش‌فرض کارت گرافیک آن‌بورد را به‌عنوان کارت گرافیک اصلی شناسایی کرده و در برنامه‌هایی که نیازمند گرافیک بالاتر است، از کارت گرافیک دیگر نیز کمک می‌گیرد. (مطمئن شوید درایور کارت گرافیک GT 620M را نیز نصب کرده‌اید)

در حالت عادی، بازی موردنظر شما باید به‌طور خودکار توسط کارت گرافیک مجزا شناسایی و اجرا شود، اما اکنون که این شرایط پیش نیامده، کافی است روی فایل اجرایی بازی کلیک راست کرده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ای مشابه با Run With Graphics Processor را انتخاب و در ادامه کارت گرافیک NVIDIA را انتخاب کنید.

همچنین در صورتی‌که این گزینه در منوی کلیک راست شما موجود نباشد می‌توانید ابزار مدیریت کارت گرافیک NVIDIA را که همراه با درایور مربوط به آن روی سیستم‌عامل نصب می‌شود، اجرا و در بخش تنظیمات، به‌دنبال گزینه‌ای برای مدیریت نرم‌افزارها و کارت گرافیک مربوط به آنها باشید. پس از یافتن گزینه موردنظر می‌توانید بازی دلخواهتان را به فهرست برنامه‌های اجرایی توسط کارت گرافیک NVIDIA اضافه کنید و از اجرای آن لذت ببرید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
May jay
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
۰
۰
لازم نیست بزاری روی high performance كافیه بری تو قسمت گمینگ تو كاتالیست و بازی مورد نظرتو add كنی. همین
احمد
-
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
سلام من یه لبتاب دارم گرافیك دوم انویدیا گیگ داره كه یه دفه ایی پریده و بردمش تعمیر میگه سوخته البته لبتاب كاملا سالم و بدون نقص هستش فقط گرافیك انویدیا دیگه نه شناسایی میشه نه تو قسمت دیویس منیجر میاد

نیازمندی ها