نرم‌افزار رکوردد فیوچر (Recorded Future) طوری نوشته شده که به صورت مداوم منابع اینترنتی را مانیتور می‌کند و بلادرنگ اطلاعات را تحلیل می‌کند.
کد خبر: ۸۰۴۲۸۵
پیش‌بینی آینده با آنالیز اطلاعات روی وب

به گزارش جام جم کلیک: یک شرکت آمریکایی با ساخت نرم‌افزارهایی تمامی اطلاعات وب‌سایت‌ها و انجمن‌های عمومی آنلاین را جمع‌آوری و تحلیل می‌کند و تمامی اتفاقاتی را که در آینده نزدیک در جهان رخ خواهد داد، پیش‌بینی می‌کند.برای کریستوفر آلبرگ، پیش‌بینی آینده به سادگی تایپ یک کلمه در نرم‌افزار ورد است. به طور مثال، او می‌تواند واژه «اعتراض» را به داشبورد محصول نرم‌افزاری‌اش وارد کند تا همان لحظه، نقشه مناطقی از جهان که در آینده‌ای نزدیک با اعتراضات گسترده مردمی مواجه خواهد بود را جلوی روی خود داشته باشد.

آلبرگ در این مورد می‌گوید: «در نقشه «اعتراض» مناطقی از نیجریه را برجسته کرده ایم که نشان می‌دهد در این مناطق اعتراضات و تظاهرات مردمی به گوش می‌رسد».
آلبرگ مدیرعامل شرکت «آینده ثبت شده» (Recorded Future) است. این شرکت نرم‌افزارهایی می‌سازد که به ادعای آلبرگ، می‌توانند نقاط داده‌ عملی درباره آنچه رخ خواهد داد یا در حال رخ دادن است، ایجاد کند. این نرم‌افزارها با تحلیل مطالب و محتوای روی وب‌سایت‌های باز این کار را انجام می‌دهد.
آلبرگ در مورد نقشه اعتراض می‌گوید: «نرم‌افزار مذکور با استفاده از محتوای وبلاگ‌ها و منابع عمومی دیگر در دنیای وب، پیش‌بینی می‌کند که در کدام نقاط نیجریه اعتراضات مردمی شکل خواهد گرفت».

وی می‌افزاید: «البته همیشه هم برای شرکت رکوردد فیوچر، پیش‌بینی اتفاقات جهانی کار ساده‌ای نیست. به طور مثال هکرهای فعال سیاسی هیچگاه به صورت عمومی اعلام نمی‌کنند که کجا برای نشان دادن اعتراضات‌شان تجمع می‌کنند».

نرم‌افزارهای رکوردد فیوچر نه تنها اطلاعات را از انجمن‌های باز آنلاین جمع‌آوری می‌کند بلکه تمامی بخش‌های وب باز را اسکن می‌کند. هکرها معمولا به صورت متناوب با همدیگر در پلات‌فورم‌های چت که IRC‌ها نام دارند، صحبت می‌کنند و رکوردد فیوچر قادر است این اطلاعات را نیز از پلات‌فورم‌های مذکور جمع‌آوری کند.
آلبرگ در مورد این نرم‌افزارها می‌گوید: «8 میلیارد نوع داده از 600 هزار منبع مختلف جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات شامل محتواهایی با زبان‌های انگلیسی، عربی، فارسی، چینی، روسی، اسپانیایی و فرانسوی می‌شود و هر هفته اطلاعات هزاران منبع از گفت‌وگوهای عمومی تا اخبار جهانی جمع‌آوری می‌شود».

نرم‌افزار رکوردد فیوچر طوری نوشته شده که به صورت مداوم منابع اینترنتی را مانیتور می‌کند و بلادرنگ اطلاعات را تحلیل می‌کند.

جلوگیری از حملات سایبر در آینده

این شرکت از سال 2008 کار خود را آغاز کرده است اما در سا‌ل‌های اخیر خیلی تخصصی‌تر روی نرم‌افزارهایش کار می‌کند. زمانی که نرم‌افزار این شرکت برای نخستین بار منتشر شد، خود را پلات‌فورمی هوشمند برای تمام افرادی مطرح کرد که این ایده را در سر دارند که در دنیا چه اتفاقی در شرف وقوع است اما از آنجاکه یکی از معضلات و نگرانی‌های کشورها در دنیای امروزی، تهدیدات و حملات سایبری است، رکوردد فیوچر تلاش می‌کند که حملات سایبری را پیش‌بینی کند.

این نرم‌افزار به صورت آنلاین تمامی تهدیدات سایبری را شناسایی می‌کند و حتی روش‌هایی که هکرها برای این نوع حملات به کار بسته‌اند را تشخیص می‌دهد و روی نقشه نشان می‌دهد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها