دو نفر از مدیران رده بالای گوگل قوانین جدید را ضد نوآوری می‌دانند

گوگل نگران آینده فناوری

دو تن از مدیران ارشد گوگل معتقدند که مسیر فعلی قانون‌گذاری بر علیه فناوری‌های دیجیتالی به کاهش نوآوری در این زمینه منتهی خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۱۴۳۵
گوگل نگران آینده فناوری

جام جم کلیک: شاید در سال 1999 و هنگامی که برای نخستین بار نام گوگل شکل گرفت، کمتر کسی انتظار داشت که این شرکت به این سطح از توانایی برسد ولی امروزه بدون نوآوری‌های این شرکت نمی‌توان دنیای اینترنت و فناوری‌های دیجیتالی را متصور شد. یکی از افرادی که در تیم اولیه تاسیس این شرکت حضور داشت، اورس هولزله نام دارد که هنوز در شرکت گوگل مشغول به فعالیت است و سمت مدیر ارشد این شرکت را در پروژه push برعهده دارد. این مدیر بزرگ شرکت گوگل معتقد است که ساختار قانون‌گذاری بین‌المللی مسیر نامناسبی را در پیش گرفته است و قوانین مربوط به این رده به صورتی وضع می‌شوند که بیشتر از حد معقول سختگیرانه هستند و همین امر نیز در نهایت به ضرر این رده تجاری تمام خواهد شد.

او در این باره می‌گوید: «ترس اصلی من این است که قوانین جلوی رشد نوآوری در فناوری را بگیرد. امروزه شرایط به نحوی شده است که انگار برای نوآوری باید از افراد دیگر اجازه بگیرید. قبل از اینکه بخواهید کاری را بکنید باید اول بررسی کنید که این کار در لیست موارد مجاز قرار دارد یا خیر و بررسی این لیست از انجام نوآوری مهم‌تر شده است.»

دیگر مدیر ارشد این شرکت یعنی وینت سرف نیز در این زمینه با هولزله موافق است. شایان ذکر است که سرف با طراحی پروتکل TCP/IP در شبکه اینترنت مشهور شده است ولی او نیز نگران این است که قوانین دست و پای نوآوری را ببندند. به نظر می‌رسد که سخت‌گیری‌های بسیار اتحادیه اروپا بر روی شرکت‌هایی مانند گوگل به این نوع از اظهار نظرها منتهی شده است که البته اگر به صورت بی‌طرفانه به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که این دو مدیر بزرگ به یک موضوع کاملا درست اشاره کرده‌اند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها