روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون«تخلفات روزانه بانک‌ها؛ ۶ ماه دیگر بررسی می‌شود»،«انتقام اینترنتی از مرد گرانفروش»،«قرارداد که یواشکی امضا نمی شود !»،«آیت الله هاشمی رفسنجانی:بعضی گروه ها فقط نام مردم را مصادره می کنند»،«چک های برگشتی 6 برابر شد»،«انگور 40 هزار تومانی استرالیا و مازراتی 2 میلیاردی ایتالیا» و «روحانی:دولت به وعده‌های خود عمل کرده است» را منتشر کرده است.
کد خبر: ۸۰۳۹۳۱
تیرماه؛ ادامه دادگاه مرتضوی

پرونده بابک زنجانی به دادگاه انقلاب ارسال شد

روزنامه ایران نوشت:سخنگوی قوه قضائیه ‌درباره وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: «کیفرخواست این پرونده صادر و به دادگاه انقلاب ارسال شده است، منتظر تعیین وقت برای این پرونده از سوی دادگاه هستیم تا به آن رسیدگی شود». به گزارش «تسنیم»، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای روز گذشته در جمع خبرنگاران در اراک درخصوص آخرین وضعیت پرونده «مهدی هاشمی» اظهار داشت: این پرونده در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد و هنوز دادگاه تجدید نظر، اعلام نظری درباره تجدیدنظرخواهی اعلام نکرده است. وی در مورد پرونده جیسون رضائیان گفت: «یک جلسه از دادگاه وی برگزار شده و جلسات دادرسی همچنان ادامه دارد».

تیرماه؛ ادامه دادگاه مرتضوی

ایران آورده:سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با اشاره به وصول پاسخ استعلام‌های دادگاه از وزارت کار در پرونده مرتضوی به «فارس» گفت: «پنجمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی در تیرماه برگزار می شود».

امریکا: در عراق کنار ایران نمی‌جنگیم

روزنامه ایران نوشت:نماینده ویژه رئیس جمهوری امریکا در ائتلاف جهانی برای مقابله با «داعش» در گفت‌وگو با شبکه «فرانس 24»، حمایت از نیروهای شیعه حامی ایران را در مبارزه با داعش در عراق تکذیب کرد. به گزارش «انتخاب»، جان آلن تأکید کرد: «ما قصد داریم از حیدر العبادی و نیروهای امنیتی عراق که بخشی از آنها نیروهای بسیج مردمی هستند، در آزادسازی و نهایتاً بازسازی الرمادی و استان الانبار، حمایت کنیم.»

تکذیب فعالیت انصاری به عنوان رابط انتخاباتی

روزنامه ایران نوشت:معاون پارلمانی رئیس جمهوری پیرامون خبرهای منتشره درباره فعالیت وی به عنوان رابط انتخاباتی دولت و اصلاح‌طلبان به ایرنا گفت: «این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.» خبرگزاری «تسنیم» روز شنبه به نقل از محسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، مطلبی منتشر کرده بود که بر اساس آن «آقای مجید انصاری به شکلی ارتباط بین اصلاح‌طلبان و دولت را برقرار کرده‌اند.» اما محسن رهامی دیروز در گفت‌وگویی با سایت خبری «ندای ایرانیان» تأکید کرد: «من هیچ گاه نگفتم آقای انصاری رابط دولت و اصلاح‌طلبان است. من پیش‌تر هم این نکته را ذکر کرده‌ام که اصلاح‌طلبان جلسات متعددی را با رئیس جمهوری، وزیر کشور و معاونان‌اش، انصاری، یونسی، جهانگیری و... داشته‌اند و در این جلسات دغدغه‌ها وپیشنهادهای خود را مطرح کرده‌اند. بنابراین آقای انصاری کار ویژه‌ای برای ارتباط با جریان اصلاح‌طلب ندارند.» رهامی با بیان اینکه آن مصاحبه دو ماه پیش انجام شده بود، تصریح کرد: «من در هیچ جای مصاحبه نگفتم که ما با دولت از طریق آقای انصاری ارتباط ویژه داریم و از صبح چند بار تیتر مصاحبه را به دوستان گوشزد و به آنها توصیه کردم که عوض کنند.» وی تأکید کرد: «جریانی می‌خواهد میان ما و دولت فاصله ایجاد کند، ما هم از دولت چیزی نمی‌خواهیم جز تضمین برگزاری انتخابات صحیح به‌نحوی که به مردم اطمینان دهیم در انتخابات کسانی که صالح هستند، تأیید صلاحیت می‌شوند.»

جمع آوری بنرهای سالگرد مرحوم آیت‌الله طاهری

روزنامه ایران آورده:فرزند مرحوم آیت‌الله محمد طاهری در مورد جمع‌آوری برخی از بنرهای مربوط به مراسم سالگرد رحلت پدرش از سطح شهر اصفهان گفت: «طبق تفاهم شفاهی که با شهردار به عمل آمده بود٬ قرار شد بنرهایی در سطح شهر و از جمله در محدوده مسجد اعظم حسین آباد نصب شود٬ اما متاسفانه این بنرها توسط ماموران منتسب به شهرداری پایین آورده شد». محمد طاهری در گفت‌وگو با «ایلنا٬» افزود :« این مراسم سالگرد 12 خرداد ماه ، در مسجد اعظم حسین‌آباد اصفهان و به سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات برگزار خواهد شد».

هاشمی رفسنجانی بسیار مرد نجیب و صبوری است

روزنامه جمهوری اسلامی درستون جهت اطلاع نوشت:دختر حضرت امام خمینی(ره) گفت:‌ آقای هاشمی رفسنجانی بسیار مرد نجیب و صبوری است و به همین جهت در سال‌های مختلف به ایشان تهمت‌ها زده شد و ساکت بودند. این خیلی بی‌انصافی است که به ایشان تهمت دروغ زدند.خانم زهرا مصطفوی دیروز یکشنبه، در نشست خبری «همایش بین‌المللی امام، فلسطین و مقاومت اسلامی» با اشاره به اظهارنظرهایی که درخصوص تحریف آرای امام خمینی(ره) شده است،‌ افزود: حرف‌هایی که برخی‌ها می‌زنند به این معنا بود که خواستند بگویند هاشمی دروغ می‌گوید و آقای هاشمی آقایی کرده که شکایت نکرده است. وی ادامه داد: مادر من فوت کرده اما من،‌ دخترم، پسرم و خواهرم زنده هستیم و همه ما در مجلسی بودیم که آقای هاشمی تشریف آورد و مادر من خودشان به آقای هاشمی گفتند که بیا و مادرم بعد از صحبت‌های مختلف گفتند آقا من شنیده‌ام که نمی‌خواهید برای ریاست جمهوری کاندید شوید، امام(ره) انقلاب را به دست شماها سپرده است آن وقت شما می‌خواهید فرار کنید؟ عین این جمله بود که مادر ما گفت و من در آن جلسه بودم.

قرضاوی: اختلاف میان شیعه و سنی بر سر اصول است نه فقط فروع

جمهوری اسلامی نوشت:شیخ یوسف قرضاوی، که به خصومت شدید علیه شیعه و ایران معروف است،‌ در سخنانی مدعی شد جنگ یمن نتیجه تغییر مذهب حوثی‌ها از زیدیه به مذهب جعفری دوازده امامی است. به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه روزنامه الشرق قطر، قرضاوی که در گفتگو با همین روزنامه سخن می‌گفت، در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران، گسترش مذهب شیعه را رهبری می‌کند و دیگر گفتگوی تقریب بین مذاهب با آن فایده ندارد به طوری که هدف تاسیس شورای اعلای انقلاب فرهنگی، گسترش تشیع در کشورهای عربی و اسلامی و بین اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان اسلام و سوءاستفاده از فقر مردم در این زمینه بوده است. قرضاوی که تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارد، گفت اختلاف میان شیعه و سنی بر سر اصول است نه فقط فروع. وی در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از طریق روبروی هم قرار دادن شیعه و سنی به عمل آورده است.

داعش وزارتخانه تاسیس کرد

جمهوری اسلامی آورده:داعش وزارت آثار باستانی تاسیس کرد! روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» از تاسیس وزارت آثار باستانی توسط داعش جهت اداره عملیات غارت آثار باستانی در سوریه و عراق خبر داد. این روزنامه نوشت: داعش با غارت و فروش آثار باستانی موزه‌های تاریخی سوریه ده‌ها میلیون دلار به دست آورده و این مبالغ بسیار بیشتر از پول‌هایی است که این گروه تروریستی به عنوان باج در ازای آزادسازی گروگان‌های غربی به دست آورده است. این روزنامه افزود: داعش از زمان پیشروی در عراق و سوریه شروع به تاسیس یک سازمان اداری کرده تا بتواند امور مناطق تحت کنترل خود را اداره کند و از جمله اقدامات داعش تاسیس وزارتخانه‌ها و ادارات بوده است. ساندی تایمز نوشت: داعش غارت آثار باستانی را به تجارت سازماندهی شده برای خود تبدیل کرده است و در زمان کنترل بر شهر موصل، نمرود و الحضر در عراق و تدمر سوریه آثار باستانی این شهرها را به غارت برده است.

من جایگزین طه‌هاشمی نیستم!

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پیشنهادی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد برای تصدی معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه به من نشده است. تسنیم نوشت؛ احمد پورنجاتی در واکنش به برخی خبرها مبنی بر قبول مسئولیتش در دانشگاه آزاد و تصدی معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه، گفت: صحبتی درباره پذیرش مسئولیت در دانشگاه آزاد با من نشده است. وی تصریح کرد: اصولا بنده در موضع قبول مسئولیت در هیچ جایی نبوده و نیستم،‌ البته این موضوع هم مطرح نبوده است. با توجه به تغییر ساختار معاونت‌ها در دانشگاه آزاد و ادغام معاونت دانشجویی این دانشگاه با معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، برخی اخبار حاکی از این است که تغییراتی در سطح معاونان رخ خواهد داد و چند گزینه، از جمله احمد پورنجاتی جایگرین طه‌هاشمی در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد خواهد شد.

ارسال پرونده ضارب علی خلیلی به دادسرا

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت که پرونده ضارب علی خلیلی به دادسرا ارسال شده است. محسن افتخاری اظهار کرد: پرونده ضارب علی خلیلی برای اجرای حکم به دادسرای اجرای احکام ارسال شده است. بر اساس این گزارش، علی خلیلی تیرماه 90 در حین بازگشت به منزل توسط افراد شرور مورد ضرب و جرح قرار گرفت که پس از دستگیری ضارب و مطرح شدن شکایت، خلیلی درنهایت رضایت داد. چهارم فروردین 93 علی خلیلی در بیمارستان درگذشت و یک ماه بعد رئیس سازمان پزشکی‌قانونی اعلام کرد که ضربات وارده به خلیلی با مرگ او بی‌ارتباط نبوده است، لذا با شکایت اولیای دم، رسیدگی به پرونده او دوباره در دستور کار قرار گرفت. پس از برگزاری دو جلسه دادگاه ضارب شهید خلیلی در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده، وی به قصاص نفس محکوم شد.

ایرنا و مدیرعامل سابق پانا مجرم‌شناخته شدند

آرمان نوشت:شنیده شد که دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات گفت:‌ در جلسه دیروز دادگاه مطبوعات پرونده مدیرمسئول سابق خبرگزاری پانا و مدیرمسئول فعلی خبرگزاری ایرنا مورد بررسی قرار گرفت که هر دو به‌دلیل اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته شدند. راه دانا نوشت؛ علی‌اکبر کسائیان گفت: جلسه دادگاه مطبوعات در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی برگزار شد.وی ادامه داد:‌ در این جلسه پرونده مدیر مسئول سابق خبرگزاری پانا و مدیر مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن محمدرضا خوش‌گفتار مدیرمسئول سابق خبرگزاری پانا بابت اتهام افترا با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد.

صدور قرارهای تامینی سنگین برای مرتضوی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که وکیل مدافع تعدادی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی از صدور قرارهای تامینی سنگین برای سعید مرتضوی، مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در این پرونده خبر داد. فرارو نوشت؛ مصطفی ترک‌همدانی درباره آخرین وضعیت آن بخش از پرونده مدیرعامل پیشین سازمان تامین‌اجتماعی که هنوز به دادگاه ارسال نشده است، اظهارکرد: دیروز به منظور پیگیری آن بخش از اتهامات مدیرعامل پیشین تامین اجتماعی که هنوز در دادسراست به شعبه بازپرسی مراجعه کردم. این وکیل دادگستری در پرونده تامین اجتماعی افزود: خوشبختانه با جدیت بازپرس، اقدامات موثری در این پرونده صورت گرفته و حتی به تازگی قرارهای تامینی سنگینی نیز برای متهم صادر شده است.

جمع‌آوری بنرهای مرحوم آیت‌ا... طاهری

آرمان آورده:شنیده شد که فرزند مرحوم آیت‌ا... طاهری از برگزاری مراسم دومین سال رحلت ایشان در مسجد اعظم حسین‌آباد اصفهان خبرداد. ایلنا نوشت؛ محمد طاهری در مورد مراسم دومین سال رحلت آیت‌ا... طاهری گفت:‌ این مراسم روز سه شنبه 12 خردادماه از ساعت 17:30 الی 19:30 در مسجد اعظم حسین‌آباد برگزار خواهد شد. فرزند مرحوم آیت‌ا... طاهری٬ سخنران این مراسم را حجت‌الاسلام موسوی‌لاری عنوان کرد. وی در مورد جمع‌آوری برخی از بنرهای مربوط به این مراسم از سطح شهر اصفهان گفت: طبق تفاهم شفاهی که با شهردار به عمل آمده بود٬ قرار شد بنرهایی در سطح شهر و از جمله در محدوده مسجد اعظم حسین آباد نصب شود٬ اما متاسفانه این بنرها توسط ماموران منتسب به شهرداری پایین آورده شد.

دایی به ملاقات مایلی‌کهن رفت

آرمان نوشت:شنیده شد که مایلی کهن که به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری است دیروز ملاقات‌کننده خاصی داشت. علی دایی با حضور در بیمارستان رجایی از محمد مایلی کهن عیادت کرد و برای او آرزوی سلامتی داشت. این دو بعد از مدت‌ها دلخوری از هم یکدیگر را در آغوش گرفتند و بغض مایلی کهن نیز در این لحظه و در فضای احساسی بینشان شکسته شد و او شروع به گریه کرد. آنها که پیش از این‌بارها با یکدیگر به اختلاف نظر خورده بودند با این عیادت ویژه به نظر می‌رسد به مشکلات گذشته خود پایان دهند. کریم باقری و حبیب کاشانی نیز در این عیادت علی دایی را همراهی می‌کردند.

حراج آنلاین اموال سفارت آمریکا

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی قصد دارد اموال و دارایی‌های دست دوم خود را از طریق حراج آنلاین به فروش برساند. پارسینه نوشت؛ سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی قصد دارد اموال و دارایی‌های دست دوم خود را از طریق حراج آنلاین به فروش برساند. به گزارش یدیعوت آحارونوت، برای اولین بار در تاریخ سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی تصمیم گرفت اموال و دارایی‌های دست دوم خود را از طریق حراج آنلاین در اختیار عموم مردم قرار دهد. در این حراج علاوه بر لوازم موجود در سفارت مانند رایانه و پرینتر لوازم منزل دان شاپیرو، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی و دیگر کارمندان سفارت آمریکا نیز دیده می‌شود.

تکذیب خبر نقل قول از وزیر اطلاعات

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای خبر برخی از سایت ها به نقل از وزیر اطلاعات مبنی بر این که «برخی از مجموعه ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند» را کذب محض اعلام کرد. ایرنا نوشت؛ در بخشی از این اطلاعیه آمده است: روز شنبه در برخی از سایت های خبری، مطلبی به نقل از وزیر اطلاعات در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور به این مضمون نقل شده است که « برخی از مجموعه ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند»، به آگاهی می‌رساند، نقل قول مزبور کذب محض است و وزیر اطلاعات، چنین مطلبی را در سخنرانی خود بیان نکرده است.

پست جالب کری برای ظریف

آرمان نوشت:شنیده شد که بعد از دیدار ظریف با همتای آمریکایی خود، جان کری پست جالبی را در صفحه توئیتر منتشر کرده است. خبرآنلاین نوشت؛ جان کری با انتشار پست توئیت خود از مذاکرات خود با ظریف در ژنو نوشت: «بازگشت به ژنو ؛ برای تداوم مذاکرات هسته ای ایران و فرصت دوباره برای گفت‌وگوی مستقیم با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دوستدار روزنامه خندان
Netherlands
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
۰
۰
جام جم چرا روزنامه خندان را چاپ نمیكنید , خوب بود

نیازمندی ها