مستند «تابوت خالی» به کارگردانی فرشاد اکتسابی با نگاهی به سال‌های تبعید رضا خان و دلایل تبعید او روز جمعه ساعت 14 از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۰۲۵۷۳

عبدالحمید ارجمند تهیه‌کننده تابوت خالی درباره این مستند به روابط عمومی شبکه مستند گفت: تحقیق و پژوهش این مستند دو سال طول کشید و موضوع آن درباره روزهای تبعید رضاخان پهلوی در ژوهانسبورگ و همچنین جزیره موریس است. مکان‌هایی که می‌توان گفت آن روزها برای رضا خان و همراهانش بسیار دورافتاده بود و شرایط زندگی در آنجا خیلی دشوار بود. در این فیلم نشان می‌دهیم که چگونه تبعید او به واسطه ندانم‌کاری‌ها و سیاست‌های غلط در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم رخ داد.سعی کردیم در این مستند بخشی از شرایط آن روز ایران را توضیح دهیم. یکی از منابع مهم ما درباره دوران تبعید رضاخان نیز خاطرات همراهان و اطرافیان وی بود. همچنین توانستیم با دختر صاحب خانه جزیره موریس که رضاخان به آن تبعید شده بود، مصاحبه کنیم. همچنین پخش مجموعه «قصه‌های جنگ» ساخته محمدعلی فارسی از امروز ساعت 12 و 30 دقیقه از شبکه مستند آغاز می‌شود.

فارسی درباره این مجموعه به روابط‌عمومی شبکه مستند گفت: این فیلم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در نوروز سال 86 مبنی بر نامگذاری آن سال به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی ساخته شده است. در این فیلم با ساکنان مناطق مرزی جنوب کشور و تعداد زیادی از عشایر عرب در رابطه با جنگ تحمیلی مصاحبه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها