همزمان با سرعت گرفتن حذف یارانه پردرآمدها، ثبت و رسیدگی به شکایات کسانی که به حذف شدن خود از دریافت یارانه نقدی اعتراض دارند از امروز در سایت اینترنتی www.yaraneh10.ir آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۷۷۰

به گزارش خبرنگار جام‌جم، همان‌گونه که قبلا وعده داده شده بود سایت مخصوص ثبت شکایات مربوط به حذف افراد از دریافت یارانه نقدی دیروز افتتاح شد و صفحه نخست آن قابل مشاهده شد.در پیام صفحه نخست این سایت آمده است: تمهیدات لازم برای رسیدگی به شکایات حذف‌شدگان از دریافت یارانه درنظر گرفته شده است. شهروندانی که در زمره غیرنیازمندان تشخیص داده شده و یارانه آنها حذف شده است، از تاریخ پنج خرداد به مدت یک ماه فرصت دارند که اعتراض خود را در سامانه www.yaraneh10.ir (موضوع کمیسیون ماده 10 قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها) ثبت کنند. شهروندان حد اکثر 15 روز پس از ثبت اعتراض، پاسخ را دریافت خواهند کرد.

حذف یارانه غیرنیازمندان براساس بند «ح» تبصره 20 قانون بودجه سال 94 صورت می‌گیرد به‌طوری که این بند دولت را مکلف می‌کند که یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. متن این بند به این شرح است: «دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود».

دولت قبلا قول داده است فرمانداری هر شهر اعتراضات را به دقت بررسی کرده و پاسخ لازم را به‌طور مکتوب به فرد اعلام کنند.

این در حالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده حذف شش میلیون نفر افراد پر درآمد از دریافت یارانه نقدی را برای امسال در برنامه دارد. با این حال هنوز ملاک‌های شناسایی و حذف پردرآمدها مشخص نشده و دولت در حال بررسی آیین‌نامه مربوط است به‌طوری که هیات وزیران در جلسه یکشنبه‌شب هفته جاری خود متن این آیین‌نامه را بررسی کرده، اما هنوز آن را تصویب نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها