آمادگی نیروهای مردمی عراق برای بازپس‌گیری الرمادی

نیروهای حشد شعبی این روزها در کنار نیروهای عشایر سنی تلاش گسترده‌ای را برای نجات شهر الرمادی مرکز استان الانبار آغاز کرده‌اند. الانبار بزرگ‌ترین استان عراق چند روز گذشته صحنه درگیری‌های گسترده میان ارتش و داعش بوده است . البته در این میان نباید فراموش کرد که در پی سقوط الرمادی نیروهای بسیج مردمی عراق با فتوای مرجعیت وارد پایگاه نظامی الحبانیه در شرق الرمادی شده و بار دیگر نقش مهم خود را در روند مبارزه با داعش به اثبات رساندند.
کد خبر: ۷۹۹۶۵۵

مقامات عراق برای بازپس‌گیری شهرالرمادی از دست تروریست‌های داعش، نیروهای کمکی به غرب این کشور اعزام کردند. بنابر اعلام رسانه‌های محلی، نیروهای ضدتروریستی ارتش عراق برای انجام ضدحمله از پایگاه نظامی الحبانیه، در 30 کیلومتری شرق الرمادی، خود را آماده می‌کنند. همزمان، به گفته شاهدان عینی، تروریست‌های داعش در حال حاضر به سمت این پایگاه نظامی در حرکت هستند. در همین رابطه یک واحد وابسته به لشکر 54 ارتش عراق از شناسایی و بازداشت یک گروه تروریستی و همچنین کشف و تخلیه انبار مهمات و سلاح‌های سبک و متوسط و مین‌های ضد خودروی این تروریست‌ها در الرمادی خبر داد.

بدون تردید، نیروهای بسیج مردمی برای آزادسازی الرمادی با دشواری‌های بسیاری مواجه هستند زیرا تروریست‌های تکفیری هر لحظه از سوی حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی‌شان درحال تقویت می‌باشند . برای مثال «برنار کازونو» وزیر کشور فرانسه در جلسه کمیسیون مجمع ملی این کشور به حضور 457 فرانسوی در کنار گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق اذعان کرد و گفت 137 نفر از این تعداد را زنان و 80 نفر را کودکان فرانسوی تشکیل می‌دهند.

«جف راتکه» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی در واشنگتن با اذعان به قدرت نیروهای مردمی عراق برای کنترل مجدد بر تمام بخش‌های شهر الرمادی در عین حال از آمادگی ائتلاف ضدداعش برای کمک به ارتش عراق جهت بیرون راندن تروریست‌ها از این منطقه خبر داده است. «سی‌.ان.‌ان» نیز در گزارشی تحت عنوان آمادگی شبه‌نظامیان شیعه و ارتش عراق برای جنگ با داعش در الرمادی، بازپسگیری این شهر از داعش را منوط به میزان هماهنگی و قدرت دولت عراق و شبه‌نظامیان شیعه توصیف کرد.

لس‌آنجلس تایمز در گزارشی با اشاره به سقوط روز یکشنبه الرمادی نوشت که شیعیان و اهل تسنن عراق در حال نبرد با داعش با هدف بازپس‌گیری این شهر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها