سرانجام یکی از متخصصان MIT راه حذف کردن بازتاب تصویر عکاس در شیشه را یافت

حذف بازتاب تصویر عکاس در شیشه‌

یکی از متخصصان MIT بعد از مدت‌ها تلاش موفق به کشف روشی شد تا به کمک آن بتوان بازتاب تصویر عکاس در شیشه‌های در مسیر عکس را از تصویر نهایی حذف کند.
کد خبر: ۷۹۷۲۶۳
حذف بازتاب تصویر عکاس در شیشه‌

جام جم کلیک: بسیاری از ما عکس‌هایی در آلبوم تصاویر خود داریم که می‌توانند بسیار زیبا باشند ولی بازتاب تصویر ما به عنوان عکاس در شیشه‌ای که بین ما و سوژه عکس وجود داشته است موجب شده است تا این تصاویر جلوه واقعی خود را به نمایش نگذارند. برای حذف این بازتاب‌ها باید با تلاش بسیار زیادی با نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ کار کرد که عملا انجام آن برای تمامی تصاویر غیر ممکن خواهد بود.

یکی از دانشجویان فعال در MIT موفق شده است تا در پایان‌نامه خود الگوریتمی را ابداع کند که به کمک آن می‌توان این بازتاب‌ها را به‌طور مستقیم از درون تصاویر برداشت شده حذف کرد و نیازی به کارکردن بر روی عکس با نرم‌افزارهای جانبی نخواهد بود. این سیستم ویژه به صورتی عمل خواهد کرد که با تقسیم تصویر به تکه‌های 8 پیکسلی می‌تواند این تصاویر را از عکس نهایی حذف کند ولی این کار به سادگی نیز قابل اجرا نیست و برای به دست آوردن آن به پیش‌نیازهای خاصی احتیاج خواهد بود.

برای اینکه این الگوریتم قابل اجرا باشد باید شیشه موجود در عکس به صورت ضخیم یا دولایه باشد زیرا این نوع از شیشه‌ها عملا دو نسخه از بازتاب را تولید می‌کنند و این نرم‌افزار با شناسایی این دو تصویر برای حذف آن‌ها اقدام می‌کند. از دیگر مزایای این سیستم می‌توان به قابلیت پیاده‌سازی آن در داخل سیستم دوربین اشاره کرد که مسلما می‌تواند بسیار مفید باشد. هنوز زمان قطعی عملیاتی شدن این طرح و ورود آن به بازار مصرف اعلام نشده است ولی به نظر می‌رسد که زمان زیادی تا رسیدن به این هرف باقی مانده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها