سرانجام دادگاه‌های آمریکا مجوز استفاده از ابزارهای الکترونیکی در پرواز را صادر کردند

استفاده از تلفن همراه و تبلت در هواپیما قانونی شد

هشدار برای سازندگان تلفن‌های همراه، بازارهایی که یک به یک اشباع می‌شوند

آیا تلفن‌های همراه هوشمند به مرحله اشباع رسیده‌اند؟

هر پدیده‌ای در سطح فناوری نقطه شروع و نقطه اشباعی دارد و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تلفن‌های همراه هوشمند در آستانه رسیدن به مرحله اشباع شدن هستند.
کد خبر: ۷۹۷۰۹۱
آیا تلفن‌های همراه هوشمند به مرحله اشباع رسیده‌اند؟

جام جم کلیک: اگر پنج سال پیش را به یاد بیاورید خواهید دید که امروز نسبت به آن زمان، تقریبا همه افراد به یک تلفن همراه هوشمند مجهز شده‌اند در حالی که در آن دوره شاهد چنین امری نبودیم، این امر کاملا طبیعی است و به نظر می‌رسد که منطق پشت این اتفاق نیز برای همه ما قابل درک باشد: ارتباطات به سوی ارتباطات هوشمند رفته‌اند و تلفن‌های همراه هوشمند نیز ابزارهای اصلی این نوع از ارتباطات هستند.

این امر موجب شده است تا شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان به موفقیت چشمگیر مالی در رده فروش تلفن‌های همراه هوشمند و یا تبلت‌ها دست پیدا کنند ولی این فرایند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ به صورت طبیعی سرانجام زمانی خواهد رسید که تمامی کاربرانی که قصد استفاده از تلفن‌های همراه را دارند، برای خود یک دستگاه تهیه کرده باشند و پس از آن تنها چند سال یک‌بار برای ارتقای دستگاه خود به سراغ خرید مدل جدید‌تر خواهند رفت و این امر یعنی اشباع بازار مصرف. با نگاهی اجمالی به این ماجرا می‌توان دریافت که این اتفاق درحال رخ دادن است.

برای نمونه می‌توان به بازار چین اشاره کرد، این بازار که گویی دو سال پیش کشف شده است! عملا به مرحله اشباع رسیده است و تقریبا اکثر مردم چین در دستان خود یک تلفن همراه هوشمند می‌بینند و این امر موجب خواهد شد که شرکت‌های بزرگی در طول یک یا دو سال آینده از این بازار چشم‌نواز فراری شوند.

این امر در سطح جهانی نیز در حال رخ دادن است و نباید تعجب کرد که در طول بازه زمانی 5 ساله شاهد خروج بسیاری از شرکت‌ها از این بازار باشیم و به زودی شاهد وضعیت فعلی بازار کامپیوترهای خانگی در بازار تلفن‌های همراه هوشمند خواهیم بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها