پاری‌سن‌ژرمن روزهای سختی را می‌گذراند. حذف از لیگ قهرمانان اروپا و رقابت میلی‌متری با المپیک لیون در لوشامپیونه فرانسه دشواری‌های این روزهای تیم متمول پاریسی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۶۲۳۵

البته تیم پایتخت دیگر کنار رفتن از لیگ قهرمانان اروپا را فراموش کرده و فقط به قهرمانی در لوشامپیونه فکر می‌کند. پاریسی‌ها همانند المپیک لیون مدام در ترس و نگرانی هستند. پاریسی‌ها موقتا پایین می‌آیند و لیون دوباره به صدر می‌رسد. اما روزهای پرماجراتری برای یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های اروپایی در پیش است.

2011، آغاز عصر تازه

44 سال از افتتاح باشگاه پاری‌سن‌ژرمن می‌گذرد. پاریسی‌ها در این 44 سال تغییر و تحولات مختلفی را تجربه کردند اما عصر تازه این باشگاه زمانی آغاز شد که در سال 2011 شیوخ قطری مالکیت آن را در دست گرفتند. از این زمان بود که با تزریق سرمایه‌های چند‌ میلیون یورویی، پاری‌سن‌ژرمن متفاوتی در فوتبال اروپا معرفی شد. با تقویت مالی، باشگاه پاریسی به قدرتی بی‌رقیب در فوتبال فرانسه تبدیل شد و علاوه بر آن حالا دیگر یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می‌رفت. روسای باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برنامه‌ای جامع و 10 ساله برای پاری‌سن‌ژرمن تدوین کردند. این برنامه از جذب برترین بازیکنان دنیا و تقویت آکادمی باشگاه آغاز و به قهرمانی در اروپا ختم می‌شد. پاریسی‌ها خیلی بلندپروازند. آنها می‌خواهند باعبور از تمام آنچه که در سال‌های گذشته تجربه کرده‌اند هم‌رده باشگاه‌هایی همانند رئال مادرید، بارسلونا، چلسی، منچستریونایتد، بایرن مونیخ و یوونتوس باشند. رقبایی مثل موناکو یا المپیک لیون دیگر شیوخ قطری را راضی نمی‌کند.

اروپا، اولویت نخست

قهرمانی در اروپا شیرین‌ترین رویای پاریسی‌هاست. آنها هرگز فاتح لیگ قهرمانان اروپا نشده‌اند. البته دو قهرمانی در کاپ اروپا و کاپ اینترتوتوی اروپا در کارنامه آنها به چشم می‌خورد اما فتح لیگ قهرمانان اروپا ارزش بسیار زیادی دارد که پاریسی‌ها حتی به یک قدمی آن هم نرسیده‌اند. اما در برنامه‌های پاری‌سن‌ژرمن متحول شده، قهرمانی در اروپا جز اولویت‌ها قرار دارد. بر اساس برنامه‌هایی که بر این اساس تدوین شده قرار است تیم متمول پایتخت فرانسه تا 10 سال دیگر به این هدف مهم برسد. در حالی که سه سال از وقت تعیین شده گذشته است هنوز این امرمحقق نشده. پاریسی‌ها در فصول گذشته از گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا بالا آمدند اما هرگز به نیمه نهایی نرسیدند. با این حال عملکرد این تیم در اروپا و قدرت نمایی آنها در سطح اروپا به‌عنوان یک مدعی نشان می‌دهد آنها می‌توانند زودتر از موعد مقرر به قله اروپا برسند. قهرمانی در اروپا یعنی وارد شدن به یک عصر دیگر.

پاریس ستاره باران می‌شود

پاریس چقدر ستاره می‌خواهد؟ یک ستاره، دو ستاره، پنج ستاره؟ ستاره‌هایی همانند داوید لوئیز، زلاتان ابراهیموویچ، تیاگو سیلوا، ادینسون کاوانی و چند ستاره بزرگ و کوچک دیگر برای تیمی همچون پاری‌سن‌ژرمن در این مقطع کافی به نظر می‌رسند اما قطعا پاسخگوی نیازهای آینده تیم پاریسی نخواهند بود. مالکان بلندپرواز پاری‌سن‌ژرمن اشتهایی قابل توجه برای صید ستاره‌های هر چه بزرگ تر پیدا کرده‌اند. ابتدا لیونل مسی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هدف‌های آینده این باشگاه معرفی شد، سپس نام کریستیانو رونالدو هم به میان آمد اما هر دو خبر به فاصله زمانی کوتاه‌مدتی از هم تکذیب شد. پس از این دو، صحبت از ستاره‌هایی همانند وین رونی و آنخل دی ماریا شد که قرار است به پاریس بیایند. برنامه‌های جذب بازیکنان بزرگ با بودجه‌ای بسیار کلان و نجومی بخشی از برنامه‌های آغاز یک عصر تازه در پاری‌سن‌ژرمن است. هدف ساختن یک پاری‌سن‌ژرمن کهکشانی است که در هر پستی برترین بازیکنان جهان را در اختیار داشته باشد.

به دنبال محبوبیت بیشتر

برنامه‌های جامع و مفصل برای جذب تماشاگر در سراسر دنیا آغاز شده است. مسئولان باشگاه از این‌رو قراردادهایی کلان با شرکت‌های فعال در این زمینه بسته‌اند. این شرکت‌ها با تبلیغات فرامرزی و همچنین تقویت برنامه‌های مجازی برای جذب هوادار می‌خواهند هواداران این باشگاه را به حدی بیاورند که با تیم‌های بزرگ اروپایی برابری کند. البته رسیدن به محبوبیتی که باشگاه‌هایی نظیر یونایتد، رئال مادرید و بارسلونا از آن برخوردارند کاری بس مشکل به نظر می‌رسد.

دایره تغییرات باشگاه پاریسی قرار است به نام باشگاه هم کشیده شود. با توجه به تغییر محل استقرار و تمرینات باشگاه قرار است نام خیلی خلاصه و کوتاه شود؛ پاریس.

منبع: اسکای اسپورت‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها