باغات میوه به روستای میدان رونق گردشگری داد

«میدان» یکی از روستاهای استان ایلام است که باغات گردو و هلو علاوه بر رونق تولید محصولات کشاورزی، زمینه توسعه گردشگری را نیز فراهم کرده است.
کد خبر: ۷۹۶۲۲۷
باغات میوه به روستای میدان رونق گردشگری داد

حسین ولدبیگی، دهیار روستای میدان در گفت‌وگو با مهر درباره این روستا اظهار کرد: روستای میدان با حدود ۲۲۰ خانوار و جمعیت یکهزار نفری مرکز دهستان میشخاص است که شاخص اصلی روستا باغات گردو و هلو است

وی افزود: هم‌اکنون یک‌چهارم کل باغات منطقه سیوان در این روستا قرار گرفته، که علاوه بر رونق تولید محصولات کشاورزی، زمینه گردشگری در روستا برای مسافران نیز فراهم شده است.

این دهیار عنوان کرد: بیش از ۲۵۰ هکتار باغ در این روستا قرار گرفته است که بیشتر باغات از درختان هلو، گردو، زردآلو و ...تشکیل شده است که علاوه بر تامین نیاز منطقه سیوان به دیگر مناطق استان ارسال می‌شود البته به دلیل کیفیت بالای میوه در این روستا، مردم از سایر نقاط استان برای خرید میوه به این روستا سفر می‌کنند.

وی اظهار کرد: مردم روستای میدان بیشتر دارای شغل کشاورزی و دامداری هستند که در سال‌های اخیر تولید در این روستا رونق گرفته است و هم‌اکنون یکی از قطب‌های میوه در استان است. مردم روستای میدان بیشتر دارای شغل کشاورزی و دامداری هستند که در سال‌های اخیر تولید رونق گرفته است و هم اکنون یکی از قطب‌های میوه در استان است.

وی بیان کرد: البته هم‌اکنون مشکلات کمبود آب در این روستا به‌وجود آمده است و دلیل اصلی آن هم کمبود بارش‌ و خشکسالی استان بوده است که برای این مشکل نیازمند توجه جدی مسئولان هستیم.

ولدبیگی افزد: یکی از مهم‌ترین نیازهای توسعه باغات در این روستا کانال‌کشی بتونی است زیرا هم‌اکنون برای رساندن آب به باغات از روش‌های سنتی استفاده می‌شود که این مساله خود باعث هدررفت آب می‌شود.

ولدبیگی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده تولیدات باغی در این شهرستان که بیشتر هلو و گردو است افزایش یافته که البته آمار دقیقی از سطح تولید روستا وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها