آیا رانندگی با خودرو بدون سقف مفرح‌تر است؟

تجربه رانندگی با آئودی تی‌تی رودستر + عکس

آخرین مدل از آئودی TT بدون سقف، تنها برای فصل بهار و تابستان در کنار مدل TTS کوپه ساخته شد. نسل دوم رودستر دو نفره آئودی تا ماه می (اردیبهشت) برای بازار بریتانیا، هم با موتور بنزینی و هم دیزلی عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۵۶۱۵
تجربه رانندگی با آئودی تی‌تی رودستر + عکس

شما می‌توانید از بین یک موتور 2 لیتری بنزینی مدل TFSI با توان 227 اسب بخار و یک موتور دیزل 2 لیتری TDI با توان 182 اسب بخار، یکی را انتخاب کنید. سیستم چهارچرخ فرمان کواترو و نیز جعبه‌دنده دوکلاچه اس ترونیک، تنها در مدل‌های بنزینی به‌صورت انتخابی در حال عرضه شدن است.

طراحی نوین رودستر یک انقلاب بزرگ در شکل شناخته شده مدل TT است، که در آن متمایزترین تغییرات شامل جلوپنجره 6 ضلعی بزرگ در جلو و چراغ‌های جدید در جلو و عقب ماشین می‌شود.

اکنون وزن سقف فابریک 3 کیلوگرم کمتر از سقف قبلی است و وزن کل آن 39 کیلوگرم شده، که می‌توان حتی در حین رانندگی با سرعت 31 مایل (49 کیلومتر) بر ساعت هم آن را باز و بسته کرد.

همان‌طور که در مدل‌های کانورتیبل (سقف متحرک) با سقف فلزی مرسوم است، قاب شاسی بدنه مدل رودستر TT در نواحی حساس و کلیدی تقویت شده تا نبود سقف ثابت را جبران کند.

این نواحی شامل ستون‌های جانبی، ستون‌های A شکل و بعضی از قسمت‌های شاسی کف اتاق می‌شود.

مدل رودستر TT، حتی با بسته اختیاری اس-لینک که رینگ‌های 19 اینچی را زیر ماشین قرار داده و تا 10 میلی‌متر ارتفاع ماشین را کم می‌کند، بر روی جاده دارای پایداری بسیار زیاد و بدون لرزش است.

با نشستن پشت فرمان مدل رودستر TT، در یکی از بهترین شرایط رانندگی قرار گرفته که دلیل آن پایداری و فرمان‌پذیری خوب خودرو می‌باشد.

در مدل 2 لیتری بنزینی کواترو اس ترونیک شیرجه زدن خودرو در سر پیچ‌ها و زوایا رضایت‌بخش بوده، و موتور خطی خودرو تقریباً بدون کندی و وقفه شما را به جلو می‌برد، همچنین یک جعبه‌دنده دوکلاچه سریع دنده‌ها را چشم‌بسته هم عوض می‌کند.

سرعت این مدل رودستر 155 مایل (250 کیلومتر) بر ساعت با صفرتاصد کیلومتر تنها برابر با 5.6 ثانیه بوده، در عین حال این عملکرد خودرو به‌اندازه‌ای دست و دل بازانه در اختیار راننده قرار می‌گیرد که کاملاً به چشم می‌آید. فرمان را محکم بچرخانید تا به شما بگوید چقدر سر به راه و قابل کنترل بوده و تا آنجا که بتواند فرمان‌برداری می‌کند.

فرمان برقی خودرو دقیق و سریع بوده، به شما کمک می‌کند تا جلوپنجره و دماغه خودرو را بهتر بکار بگیرید. اما فیدبک ماشین خیلی عالی نیست وعدم توزیع مناسب وزن می‌تواند این انتظار و توقع از رانندگی با یک خودروی سطح بالا را مخدوش نماید.

فضای داخل اتاق خودرو همواره یکی از قوی‌ترین نقاط قوت مدل TT بود، که مواد با کیفیت را با اشکال و فرم‌های ساده‌ای از جزئیات در هم می‌آمیزد.

سیستم پیشرفته نمایش اطلاعات و تصاویر سربالا (مانند هواپیما) که در مورد آن خیلی بحث شده، حتی زمانی که سقف خودرو برداشته می‌شود و نور خورشید به درون خودرو می‌تابد، هنوز هم شفاف و قابل خواندن است.

همچنین آئودی سیستم تهویه مطبوعی اضافی برای صندلی سرنشینان تعبیه کرده تا حتی در زمان‌هایی که دمای هوا کمتر از حد مطلوب است، آن‌ها را گرم نگاه دارد و نیز میکروفن‌هایی را بر روی کمربند ایمنی قرار داده تا کیفیت تماس را در هنگام باز کردن و جمع کردن سقف، بهبود پیدا کند.

شاید مدل دیزل این خودرو فریبنده‌ترین مدل آن باشد، که صرفه‌جویی اقتصادی در خرید خودرو را با ماهیت احساسی آن در هم می‌آمیزد. شاید این حرف برای بعضی از هواداران پر و پا قرص ماشین‌ های اسپرت به‌ منزله فحش و ناسزا باشد، اما نتایج به دست آمده خیلی خوشایندتر از آنچه به نظر می‌آید، است و در مورد صدای داخل خودرو باید بگوییم این موتور 2 لیتری 184 اسب بخاری TDI (توربو دیزل انژکتوری) صدای آزاردهنده تالاق تولوق موتورهای شناخته شده دیزلی را در گوش شما طنین‌انداز نمی‌کند.

در عوض صدای آن خیلی اسپرتی‌تر از آنچه انتظار می‌رود است که صدای خرخر موتور دیزل را در بیشتر اوقات محو می‌کند، و این خبر خیلی خوبی است. گشتاوری که در دورهای پائین موتور در اختیار شما قرار می‌گیرد، به شما این حس را می‌دهد که این مدل رودستر (دیزل) کندتر از مدل‌های بنزینی که در آن موتور به دلیل عملکرد روان خودش خوب گاز می‌خورد، نیست.


آئودی رودستر با موتور 2 لیتری توربو دیزل انژکتوری که تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو و با جعبه‌دنده دستی ارائه می‌شود، همان دست و فرمان و کنترل خودرو با موتورهای بنزینی را حفظ کرده و جعبه‌دنده دقیق 6 سرعته دستی آن، علیرغم آنکه بعضی وقت‌ها در معکوس کشیدن سریع سه به دو افت ناخوشایندی دارد، می‌تواند موجبات تفریح و سرگرمی شما را فراهم سازد، اما همیشه باید بدانید که موتور بنزینی تحت این شرایط بهتر عمل می‌کند.

گزینه اصلی برای مدل رودستر آئودی کماکان همان موتور بنزینی باقی می‌ماند، اما موتور دیزل می‌تواند یک جایگزین بسیار خوب‌تر نسبت به گذشته، در پله‌ای پائین تر باشد، علی‌الخصوص برای کسانی که مسافت‌های طولانی را رانندگی می‌کنند و می‌خواهند تا از مزیت آلایندگی ناچیز دی‌اکسید کربن 114 گرم بر کیلومتر و مصرف 4.18 لیتر در موتور دیزل این خودرو استفاده نمایند.

همچنین انتظار می‌رود قوی‌ترین موتور آئودی رودستر با قدرت 306 اسب بخار در تابستان عرضه شود.

قیمت پایه برای مدل دیزلی از 31,955 پاوند انگلستان شروع می‌شود، و ارزان‌ترین مدل بنزینی این خودرو قیمتی برابر با 32,045 پاوند دارد.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها