به گزارش جام جم آنلاین، به طور کلی نسل جدید آئودی R8 در قالبی 4.42 متری در طول و ارتفاع 1.24 متری با فاصله بین دو محور 2.65 متری طراحی و توسعه داده شده که در عقب آن به صورت استاندارد یک موتور 10 سیلندر V شکل 5.2 لیتری FSI تنفس طبیعی و در مدل بالاتر یا «پلاس» آئودی R8 هم موتور مشابه اما با قدرت بیشتر قرار خواهد گرفت که موتور اول با مصرف سوخت 11 لیتری حداکثر 540 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور و موتور دوم هم با مصرف سوخت بالاتر 12.4 لیتری به طور ترکیبی حداکثر 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به ترتیب موجب شتاب 3.5 ثانیهای و حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت برای موتور اول اتومبیل و برای موتور دوم هم موجب شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیهای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت میشود که هر دو به صورت مشترک به یک جعبه دنده هفت سرعته الکترونیکی S tronic و یک سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو (Quattro) متصل میشوند.
از ویژگیهای برجسته ظاهری اتومبیل هم میتوان به مواردی همچون چراغها و جلوپنجره شش ضلعی و ورودیهای هوای جدید اطراف سپر در جلو و چراغهای LED و یک باله بزرگ و دیفیوزر بزرگ در زیر سپر اتومبیل در قسمت عقب و همچنین رینگهای 19 اینچی چرخها در مدل پایه با ابعاد لاستیک 35/245 در جلو و 35/295 در عقب و رینگهای 20 اینچی آلیاژی چرخها با سایز لاستیک 30/245 در جلو و 30/503 در عقب بر روی محورهای آئودی R8 اشاره کرد.
نسل جدید آئودی R8 از تابستان سال جاری میلادی با قیمت 165 هزار یورو در مدل پایه و برچسب قیمتی 187 هزار و 400 یورویی برای مدل «پلاس» قابل سفارش خواهد بود.(خودروبانک)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد