ظریف خطاب به طرف های گفتگوی غربی:

هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید

ماجرای داد و فریاد ظریف بر سر جان کری

محمد جواد ظریف در گفتگو با نیویورکر با اشاره به ماجرای داد و فریاد بر سر جان کری در مذاکرات هسته ای اظهار داشت: وقتی شما در مذاکراتی بی پایان مشارکت دارید، دوبار داد زدن ممکن است فشارها و استرس شما را کاهش دهد.
کد خبر: ۷۹۵۲۵۴
ماجرای داد و فریاد ظریف بر سر جان کری

به گزارش «انتخاب»، نیویورکر آورده است: هشت هفته ی آینده در عرصه دیپلماسی ممکن است دشوارترین دورانی باشد که ما در حوزه ی منع اشاعه تسلیحات هسته ای با آن مواجه بوده ایم. ظریف خود اذعان دارد که تاکنون لحظات بسیار دشواری را در مذاکرات تجربه کرده، بخصوص مذاکرات نهایی 9 ساعته با جان کری.

وی به شوخی گفت که داد و فریاد و از کوره در رفتن در اینگونه گفتگوها اجتناب ناپذیر است.

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که به توافق نرسیم.

وی با اشاره به منتقدان مذاکرات هسته ای در ایران و آمریکا تاکید کرد: هرچه که شما برای آرام ساختن عده ای از مخاطبان انجام دهید، ممکن است برخی دیگر را آزرده خاطر کند. برای همین است که من حاضر به صدور فکت شیت نشدم. من معتقدم که نتیجه ی نهایی مذاکرات خود گویای این مسائل است.

اعطای سپر موشکی به اعراب برای مقابله با ایران

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در دیدار هفته آتی خود با رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیشنهاد ایجاد یک سیستم دفاع ضد موشکی برای این کشورها به منظور مقابله با تهدید موشک های دوربرد ایران ارایه خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه آمریکایی با نقل این خبر نوشته است این اقدام رییس جمهور آمریکا به منظور کاستن از مخالفت های این کشورها با توافق هسته ای با ایران و به عنوان یک امتیاز به این کشورها ارایه می شود.

برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس به ویژه عربستان در ماه های گذشته از توافق هسته ای احتمالی گروه 1+5 با ایران ابراز نگرانی کرده اند.

دیروز رهبران عربستان و فرانسه با صدور بیانیه ای مشترک بر این مساله تاکید کرده اند که توافق هسته ای با ایران نباید متضمن تهدیدی علیه کشورهای همسایه ایران در منطقه شود.

یک منبع آمریکایی گفته است تعهدات جدید نظامی آمریکا به کشورهای عربی خلیج فارس شامل فروش تجهیزات نظامی، برگزاری مانورهای مشترک و ایجاد یک سیستم دفاع ضد موشکی (THAAD) در برابر تهدیدات ناشی از موشک های ایران خواهد بود.

اختلاس بزرگ از دانشجویان

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان درباره برخی اخبار منتشره درمورد اختلاس 32 میلیارد تومانی در صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق در دوره گذشته کنترل های لازم را درعقد قراردادها نداشته است.

به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در حاشیه همایش مراکز بهداشت دانشگاه ها در جمع خبرنگاران در باره مشکل مطرح شده در صندوق رفاه دانشجویان در دوره گذشته گفت: صندوق رفاه در دوره گذشته در بخش سرمایه گذاری کنترل لازم را انجام نداده است و برخی از قراردادها واقعی نبودند.

وی خاطرنشان کرد: ضمانت های بانکی برای قراردادها گرفته شده ولی برخی شرکت ها صوری بوده و امروز دیگر وجود ندارند.

معاون وزیر علوم ادامه داد : در حال حاضر بازگشت سرمایه با مشکل مواجه شده است؛ اصل پول 32 میلیارد تومان است و پیگیری ها از 1.5سال گذشته شروع شده است.

تاریخ اعدام آیت‌الله نمر مشخص شد

اخبار رسیده از مناطق شیعه نشین در شرق عربستان سعودی حاکی از آن است که مقامات ارشد عربستان تصمیم گرفته اند آیت الله شیخ «نمر باقر النمر» پدر معنوی شیعیان عربستان را در روز 25 رجب اعدام کنند.

به گزارش مهر، گفته می شود 25 رجب سالروز مرگ «نایف بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد پیشین عربستان سعودی است که جزو شاهزادگان متعصب و نزدیک به مفتیان وهابی به شمار می رفت از همین رو همواره اقداماتی علیه شیعیان عربستان مرتکب می شد.

آیت الله نمر که نزدیک به چهار سال است بدون محاکمه در زندان های آل سعود به سر می برد، پیش از دستگیری چندین بار علیه «نایف بن عبدالعزیز آل سعود» سخنرانی کرده بود.

این در حالی است که از زمان انتشار تاریخ اعدام آیت الله نمر، موجی از اخبار و اطلاع رسانی در فضای مجازی توسط کاربران مناطق شرقی عربستان صورت گرفته و بسیاری از آنان نسبت به این اقدام آل سعود به شدت هشدار دادند.

طبق این هشدار در صورت حماقت آل سعود و اعدام این عالم ربانی، اوضاع داخلی عربستان به مسیر نامعلومی منتهی خواهد شد زیرا مناطق مختلف عربستان به خصوص مناطق شرقی که مناطق نفت خیز این کشور به شمار می رود، برافروخته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها