تورین، چشم‌انتظار ستاره‌های مادرید

امروز ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه سوم سیما بازی یوونتوس و رئال‌مادرید، با این مسابقه دوباره هیجان فوتبال به اوج خود می‌رسد. رئال‌مادرید می‌خواهد نخستین تیمی باشد که از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دفاع می‌کند، اما این تیم در دیدار با یوونتوس کار دشواری پیش رو دارد.
کد خبر: ۷۹۴۵۹۲

مادریدی‌ها با یووه‌ای روبه‌رو می‌شوند که در فاصله 4 بازی به پایان رقابت‌های سری A به عنوان قهرمانی رسیده و در ۳۴ بازی تنها ۱۹ گل دریافت کرده است.

خط دفـــاعی یووه در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هم عالی بوده و در ۱۰ بازی فقط 5 گل دریافت کرده و 6 بار هم دروازه این تیم بسته نگاه داشته شده است.

3 مدافع مرکزی یووه به نام‌های جورجیو کیه‌لینی، آندره‌آ بارزاگلی و لئوناردو بونوچی 4 فصل است که با یکدیگر بازی می‌کنند؛ هم در تیم یوونتوس و هم در تیم ملی ایتالیا. این سه بازیکن چهار فصل پیاپی است که قهرمان سری A می‌شوند. اکنون پرسش اینجاست که آیا این خط دفاعی آنقدر خوب هست که بتواند مقابل کریستیانو رونالدو که در پیروزی ۳ بر ۲ مقابل سویا هت‌تریک کرد، مقاومت کند؟

یوونتوس هم باید نگران خط دفاعی رئال‌مادرید باشد. این تیم از پیروزی ۲ بر یک مقابل لودوگورتس در اول اکتبر، هنوز در هیچ بازی خارج از خانه گلی دریافت نکرده است. در واقع رئال مادرید ۴۴۴ دقیقه است که در بازی‌های خارج از خانه گل نخورده است. این دو تیم آخرین بار ۱۲ سال پیش در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر رو به رو شدند. جایی که یووه در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید. از آن بازی فقط ایکر کاسیاس و لوئیجی بوفون در ترکیب دو تیم باقی مانده‌اند.

یوونتوس و رئال‌مادرید در مجموع ۱۶ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که همه این دیدار‌ها در چارچوب رقابت‌های اروپایی بوده است. اولین رویارویی دو تیم هم به یک چهارم نهایی فصل 62 ـ 1961 بازمی‌گردد.

این دو تیم یک بار هم در دیدار پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۸ با هم بازی کردند که رئال موفق شد حریف خود را ببرد و هفتمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را جشن بگیرد. این دو تیم آخرین بار فصل گذشته در مرحله گروهی با هم بازی کردند که رئال در بازی رفت در برنابئو با نتیجه ۲ بر یک برنده شد و در تورین ۲ بر ۲ مساوی کرد.

این بازی از یک نظردیگر هم قابل توجه است، کارلو آنچلوتی پیش از این سرمربی یوونتوس بوده، اما هیچ خاطره خوبی از مربیگری در تورین نداشته است. او در مصاحبه‌ای عنوان کرده در تمام این دوران، گروه‌های هواداری علیه او موضع گرفته و به چشم یک دشمن به وی نگاه می‌کردند. کارلتو حتی این جمله را هم دارد که: «یوونتوس باشگاهی است که هیچ‌وقت دوستش نداشتم.»

در مقابل سرمربی یوونتوس از تیم رئال‌مادرید بسیار تمجید می‌کند، ماسیمیلیانو آلگری در این باره گفت: برای شکست دادن رئال کارهای زیادی است که باید انجام شود. رئال‌مادرید تیمی خارق‌العاده دارد که سطح تکنیک و سرعتش بالاست. ما باید عملکردی عالی داشته باشیم تا بتوانیم بر رئال غلبه کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها