وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی خطاب به عادل بن احمد الجبیر، انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه عربستان سعودی تبریک گفت.
کد خبر: ۷۹۳۸۱۰

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام، ابراز امیدواری کرده است که در دوره مسئولیت جدید عادل بن احمد الجبیر، شاهد گسترش روابط دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی باشیم.

آیت‌الله یزدی: برخی برای خودشان مساله رهبری شورایی را مطرح می‌کنند

آیت‌الله یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجلیل از مقام معلم که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، به جایگاه رهبری و ولی فقیه در انقلاب اشاره کرد و افزود: ولی امر مسلمین، منصوب امام زمان و منتخب مجتهدین انتخاب شده از سوی مردم است و در این راه مشورت می‌گیرد، ولی شورایی نیست.

به گزارش فارس، آیت‌الله یزدی افزود: کسانی همین طور برای خودشان مساله شورایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند شاید یک روز بشود آن را انجام داد؛ در حالی که شورایی بودن، یک مساله است و مشورت گرفتن مساله‌ای دیگر.

رفع تحریم‌های ایران؛ زمینه‌ساز رشد اقتصادی اروپا

ناتالی گولت، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای فرانسه، بر اهمیت رفع تحریم‌های ایران برای اروپا و همچنین برای منطقه تاکید کرد.

به گزارش فارس، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای فرانسه تاکید کرد که رفع تحریم‌های ایران می‌تواند سبب رشد اقتصادی اروپا و دیگر کشورها شود.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان با «تاریخی» خواندن بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس تاکید کرد تلاش‌های زیادی از سوی لابی‌های مختلف و اندیشکده‌ها در آمریکا برای متوقف کردن روند مذاکرات هسته‌ای صورت گرفت.

در ادامه این مصاحبه از ناتالی گولت درباره مواضع پاریس در قبال مذاکرات سوال شد که او در پاسخ گفت مواضع دولت فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، اصلا مفید نبوده که شاید علت آن روابط مستحکم فرانسه با اسرائیل، شورای همکاری خلیج فارس و بویژه عربستان سعودی باشد.

سناتور فرانسوی افزود: «لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه یک بی‌اعتمادی تاریخی نسبت به ایران دارد. این خطر همیشه وجود دارد که شاید این موضوع سبب به حاشیه رانده شدن جایگاه فرانسه در دوره پس از برداشته شدن تحریم‌های ایران شود.»

تلاش 2 نماینده کنگره برای جلوگیری از تحویل اس-300 به ایران

۲ نماینده ارشد کنگره در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند با اعمال تحریم علیه روسیه، از تحویل سامانه دفاع موشکی اس ـ ۳۰۰ به ایران جلوگیری کند.

به گزارش فارس، اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و الیوت انگل، عضو ارشد این کمیته، 2 نماینده‌ای هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

بنا به گزارش سایت رسمی مجلس نمایندگان آمریکا، این 2 نماینده خاطرنشان کرده‌اند که قوانین موجود آمریکا به رئیس‌جمهور این اختیار را می‌دهد که برای انتقال این سلاح‌ها به گزینه تحریم متوسل شود.

مصالحه بانک اسکاتلندی با شاکیان ایرانی

مدیر شرکت حقوقی «بلاک استون» و وکیل شاکیان ایرانی از رویال بانک اسکاتلند، اعلام کرد که موکلانش با این بانک، به مصالحه دست یافته‌اند.

«اما نواز» در گفت‌وگو با ایرنا، بدون اشاره به جزئیات این مصالحه عنوان کرد موکلانش به این مصالحه که خارج از چارچوب دادگاه به آن دست یافته‌اند، راضی هستند.

به دنبال شکایت شماری از ایرانی‌ها علیه «رویال بانک اسکاتلند» (آربی‌اس) به دلیل بسته شدن بی‌دلیل حساب بانکی شان از سوی این بانک انگلیسی، روز دوشنبه گذشته اولین جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه شهر منچستر برگزار شد.

سرکرده گروهک تروریستی منافقین و سراب تغییر نظام ایران

مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین که از طریق ویدئو کنفرانس در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا شرکت کرده بود در حالی از آرزویش برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران گفت که همکارانش در این گروهک در سال‌های گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، به هر ابزاری متوسل شده‌اند تا چنین آرزویی را محقق کنند، اما ناکام مانده‌اند.

به گزارش فارس، رجوی در اظهارات جدید خود، راه نهایی حل مشکل هسته‌ای ایران را تغییر نظام دانست و از آمریکا و ۵ کشور دیگر در مذاکرات با ایران خواست که تهران را وادار به توقف کامل غنی‌سازی کنند.

تهدید به اقدام نظامی این بار در خلیج‌فارس

وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» مدعی شد نیروی دریایی آمریکا تصمیم گرفته است به دنبال ماجرای چند روز قبل درباره کشتی متعلق به جزایر مارشال در تنگه هرمز، کشتی‌های آمریکایی در حال تردد در تنگه هرمز را اسکورت کند.

به گزارش فارس، این پایگاه صهیونیستی به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا نوشته پنتاگون، این تصمیم نیروی دریایی آمریکا را به اطلاع باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور رسانده و اعلام کرده است که این اقدام از پنجشنبه آغاز شده است.بر اساس این گزارش، یک مقام آمریکایی هم تهدید کرده است که نیروی دریایی این کشور با اقدام نظامی به تحرکات جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس پاسخ خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها