نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: مبلغ هشت میلیارد تومان در لایحه بودجه دولت برای مستمری سال ۹۴ دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۷۹۳۲۲۰

رسول خضری درباره آخرین وضعیت دانش‌آموزان شین‌آبادی‌ افزود: درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی در بیمارستان حضرت فاطمه(س) صورت می‌گیرد.وی تصریح کرد: این مبلغ در لایحه بودجه در ردیف تامین اجتماعی به نام دانش‌آموزان شین‌آبادی که ۲۶ نفر هستند، اختصاص یافته است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر اظهار کرد: با والدین دانش‌آموزان شین‌آبادی در دفتر سخنگوی دولت و معاون حقوقی ایشان ملاقاتی داشتیم تا مشکل این خانواده‌ها حل شود؛ هشت نفر از این دانش‌آموزان دیه کامل دریافت کرده‌اند و مابه‌التفاوت این دیه به مابقی دانش‌آموزان پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: در بحث مستمری مادام‌العمر هر سال ردیف بودجه‌ای مشخص می‌شود که برای سال ۹۴، هشت میلیارد تومان است، البته ما درخواست افزایش تا ۱۲ میلیارد تومان را دادیم، اما به دلیل کمبود بودجه در دولت، با هشت میلیارد تومان موافقت شد.‌/‌ مهر

ترسیم طرح گردشگری در ساحل فریدونکنار

سرپرست فرمانداری فریدونکنار از ترسیم طرح گردشگری ساحل فریدونکنار خبر داد و افزود: این طرح نقش محوری در توسعه پایدار و پیشرفت صنعت گردشگری این شهرستان دارد.

مهرداد ابراهیمی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر فریدونکنار با بیان این که حریم 60 متری سواحل این شهرستان بکر و آزاد است، گفت: در بعضی نقاط ساحلی تا 200 متر حریم آزاد و بکر داریم و اجازه کوچک‌ترین تجاوز را هم به این حریم نمی‌دهیم.وی افزود: 9 کیلومتر ساحل فریدونکنار، یکی از موقعیت‌های طلایی برای سرمایه‌گذاری است که می‌تواند برای پیشرفت منطقه حائزاهمیت باشد.ابراهیمی تصریح کرد: انتظار داریم اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سرمایه‌گذاران را به سمت فریدونکنار سوق دهند.

وی افزود: 15 هکتار زمین بکر ساحلی در بندر فریدونکنار وجود دارد که کاربری آن توریستی است و می‌تواند جایگاه مناسبی برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری در فریدونکنار باشد.این مسئول با تأکید بر لزوم بسترسازی برای حضور گردشگران در فریدونکنار، تصریح کرد: فرمانداری فریدونکنار برای رونق بندر این شهرستان برنامه‌ریزی دارد و از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند./ ایسنا

ارائه خدمات پزشکی رایگان در مراغه

برای نخستین بار در کشور طرح مراقبت‌های سلامت به‌طور آزمایشی در شهر مراغه اجرا می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در این‌باره گفت: طرح مراقبت‌های سلامت از برنامه‌های زیرمجموعه طرح تحول نظام سلامت در کشور است که در آن همه جمعیت شهر مراغه از خدمات بهداشتی رایگان بهره‌مند خواهند شد.

جنتی هدف از اجرای این طرح را افزایش دسترسی همه جمعیت ساکن در شهر مراغه به خدمات بهداشتی و درمانی رایگان اعلام کرد.وی افزود: در اجرای این طرح با اختصاص پنج میلیارد ریال پنج پایگاه مراقبت‌های سلامت در شهر مراغه فعال شده است.

در این طرح برای همه جمعیت شهر مراغه پرونده سلامت تشکیل می‌شود.رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با بیان این‌که از نیمه دوم پارسال این طرح در حاشیه شهرهای زیر 50 هزار نفرکشور با موفقیت اجرایی شده است، افزود: این طرح در مراغه به‌عنوان پایلوت کشور اجرا می‌شود. پیش از این در اجرای طرح مراقبت‌های سلامت100 درصد جمعیت روستایی مراغه زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفته‌اند.شهرستان مراغه با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع است.‌/ ‌خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها