کنترل موثر ام‌اس با تشخیص درست بیماری

از آنجا که بیماری ام‌اس، سیستم مغز و نخاع را درگیر می‌کند، علائم بالینی متعددی دارد و به همین دلیل تشخیص افتراقی این بیماری، گام مهمی در روند کنترل آن است.
کد خبر: ۷۹۱۶۴۸

دکتر نسترن مجدی نسب، متخصص مغز و اعصاب در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: علائم بیماری ام‌اس شامل فلج، دوبینی، تاری دید، سرگیجه و نداشتن تعادل می‌شود. همان‌طور که یک بیمار سکته مغزی با فلج یک سمت بدن می‌تواند مراجعه کند، بیمار مبتلا به ام‌اس هم می‌تواند با همین علامت مراجعه و پزشک را دچار سردرگمی کند و در پی آن تشخیص بیماری ممکن است به تاخیر بیفتد. وی اظهار کرد: در تشخیص ام‌اس، گرفتن یک شرح حال خوب، معاینه دقیق و کمک گرفتن از روش‌های پاراکلینیکی اهمیت خاصی دارد. پزشکی که در زمینه ام‌اس دانش کافی داشته باشد براحتی می‌تواند تشخیص افتراقی بیماری را با انجام یک سری آزمایش‌ها، ام آرآی مغز و همچنین معاینه و شرح حال خوب رد کند.

وی تاکید کرد: امروزه ثابت شده تشخیص زودرس بیماری ام‌اس می‌تواند از پیشرفت بیماری با روش‌های درمانی موجود جلوگیری کند. بر این اساس، ضروری است اگر هر بیماری با علائم مشکوک به ام‌اس مراجعه کرد تحت معاینه پزشک مغز و اعصاب قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها