مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

استقلال ناپدید شد +تصاویر

گودرزی: مقابل کار و نگاه سیاسی در ورزش می‌ایستیم

شخصا به رضازاده علاقه دارم

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که حرکت در چارچوب قانون، مشی اصلی این وزارتخانه است، برخی اظهارنظرها در حمایت از حسین رضازاده را سیاسی دانست و تمامی فدراسیون‌های ورزشی را از هرگونه کار سیاسی بر حذر داشت.
کد خبر: ۷۹۱۳۳۸
شخصا به رضازاده علاقه دارم

محمود گودرزی صبح دیروز در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در مجموعه ورزشی آزادی تهران پیرامون اظهارنظرهایی که درباره حضور حسین رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری می‌شود، به جام‌جم گفت: بدون تردید رضازاده ورزشکاری پرافتخار و بخشی از تاریخ ورزش کشورمان است و من هم شخصا به او علاقه‌مندم، با وجود این چیزی که برای ما اهمیت دارد اجرای قانون است. متاسفانه در روزهای گذشته هرکسی از ظن خویش و از دریچه حزبی خود در این باره اظهارنظر و انتقادهایی داشته است. این موضوع پسندیده نیست، زیرا ورزش اصولا جای کار و نگاه سیاسی نیست و ملاک ما چیزی جز قانون نیست. درباره رضازاده سازمان بازرسی کل کشور ریاست فدراسیون و عضویت در شورای اسلامی شهر را شغل دانسته و چنانچه رضازاده می‌خواهد کاندیدای ریاست فدراسیون باشد، باید از عضویت در شورا استعفا دهد.

وزیر ورزش در این باره خاطرنشان کرد: پیشتر در رابطه با هادی ساعی یکی دیگر از اعضای شورای شهر که کاندیدای فدراسیون تکواندو بود، شرایط مشابهی پیش آمد و در آن زمان نیز قوه قضاییه مانع حضور او در مجمع انتخابات فدراسیون شد. اصولا در مجمع فدراسیون‌ها نماینده قوه قضاییه حضور دارد و او مانع حضور کاندیداهای اینچنین می‌شود. به هر ترتیب چنانچه قوه قضاییه این موضوع را بپذیرد و به ما ابلاغ شود، ما هیچ مشکلی با رضازاده نداریم و با آغوش باز او را در مجمع می‌پذیریم.

گودرزی در واکنش به درخواست کیانوش رستمی، ملی‌پوش وزنه‌برداری مبنی بر تعویق انتخابات ریاست فدراسیون به‌منظور فراهم شدن حضور سرپرست کنونی فدراسیون در انتخابات گفت: در همه فدراسیون‌ها اولویت ما این است که اداره هر فدراسیون برعهده اهل آن رشته ورزشی باشد تا آنها به صورت تخصصی اداره شوند، قانون هم اجازه کاندیداتوری سرپرست در انتخابات را نمی‌دهد بنابراین انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در همان روز دوشنبه هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش جام‌جم که پس چگونه مجد آرا و مهدی هاشمی به عنوان رئیس فدراسیون همگانی و تیراندازی انتخاب شدند، گفت: مجد آرا که منع قانونی نداشت، چرا که استعفایش را از دیگر شغل خود به صورت کتبی ارائه کرد، اما درباره مهدی هاشمی هم مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه با هم خیلی بحث کردند که در نهایت تفسیر مجلس شورای اسلامی به ما ابلاغ شد و او به همین دلیل هم در نمایندگی مجلس ماند و هم رئیس فدراسیون شد.

وزیر ورزش درباره برکناری مهرعلی از ریاست فدراسیون اتومبیلرانی که گفته شد به دنبال انتصاب محمد رویانیان از طرف او به عنوان مشاور فدراسیون صورت گرفت، چنین توضیح داد: وزارت ورزش در این رابطه تخلفی مرتکب نشده است، آنچه خلاف است ورود سیاست به ورزش، از نگاه منشور المپیک است. فدراسیون‌ها باید به دور از هرگونه نگاه و رویکرد سیاسی صرفا به فکر توسعه آن ورزش باشند و حتی اگر کار اقتصادی هم انجام می‌دهند آن فعالیت اقتصادی نیز باید در چارچوب قانون و زیر نظر وزارت ورزش انجام شود، درباره فدراسیون اتومبیلرانی هم ما جلوی ورود سیاست به ورزش ایستادیم و در همه فدراسیون‌ها چنین رویه‌ای خواهیم داشت.گودرزی درباره تهدید رئیس سابق فدراسیون اتومبیلرانی مبنی بر پیگیری این موضوع در مراجع قضایی و بین‌المللی گفت: بهتر است چنین فضایی شکل نگیرد، اما به هر ترتیب ما ادله قانونی و کافی برای اقدام خود داریم و از چنین تهدیدهایی نمی‌ترسیم.

پرداخت پاداش‌ها براساس آیین‌نامه

وزیر ورزش درباره درخواست‌های مادی ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله وزنه‌برداران تصریح کرد: در این رابطه هم مشی ما قانون است و پرداخت هرگونه پاداش به ورزشکاران براساس آیین‌نامه مشخص صورت می‌گیرد و این‌گونه نیست که هرکس یک شوت زیر توپ زد یا یک خم گرفت بلافاصله پاداش بخواهد؛ این اصلا کار درستی نیست و در شأن ورزشکار هم نیست. ما براساس آیین‌نامه، خودمان به ورزشکاران پاداش می‌دهیم و نباید چنین فضایی بین ورزشکاران باب شود.

گودرزی درباره این موضوع که ورزشکاران به دلیل بعضی تبعیض‌ها در این باره آزرده‌خاطر هستند، گفت: دیدید که پاداش بازی‌های آسیایی اینچئون کاملا براساس قانون بود و هیچ مدالی برای ما تفاوتی نداشت؛ در رابطه با فوتبالیست‌ها هم دریافتی آنها از محل قراردادهایشان با باشگاه‌هاست که ربطی به وزارت ورزش ندارد، هرچند خود من مخالف مبالغ رد و بدل شده هستم، اما به هر ترتیب در همه جای دنیا ورزشکارانی چون تنیسورها، فوتبالیست‌ها و اتومبیلران‌ها درآمدهایی به مراتب بیش از دیگر ورزشکاران دارند؛ ضمن این‌که فوتبالیست‌های ما پاداشی از وزارتخانه نگرفته‌اند که تبعیضی در این رابطه صورت گرفته باشد.

رضا پورعالی‌/‌گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها