موسیقی آنلاین از رسانه‌های غیر آنلاین پیشی خواهد گرفت

خداحافظی با سی‌دی دوست داشتنی

نروژ، آغازگر قطع ارتباط رادیوهای اف‌ام خواهد بود

رادیوهای اف‌ام به‌زودی قطع می‌شوند

کشور نروژ به عنوان نخستین کشور جهان در زمینه قطع ارتباط رادیوهای اف‌ام عمل خواهد کرد و از سال 2017، تنها رادیوهای دیجیتالی در این کشور به فعالیت خواهند پرداخت.
کد خبر: ۷۸۹۷۱۰
رادیوهای اف‌ام به‌زودی قطع می‌شوند

جام جم کلیک: شاید تعداد اندکی از خوانندگان ما به یاد داشته باشند که دورانی وجود داشت که رادیو، محبوب‌ترین رسانه ممکن برای ارتباط با دنیای اطراف بود و هر روز میلیون‌ها نفر در هر شهر، رادیوهای خود را روشن کرده و به برنامه‌های آن گوش می‌دادند. این ساختار به تدریج با ورود تلویزیون و قدرت گرفتن آن، تضعیف شد. با ورود اینترنت و بالا رفتن سرعت ارتباطات اینترنتی نیز پدیده استریم آنلاین صوتی به‌ عنوان جایگزینی برای رادیوهای اف‌ام معرفی شد ولی بازهم رادیوهای اف‌ام به کارکردن ادامه می‌دادند.

بنا به یک گفته قدیمی، هر آغازی با یک پایان همراه خواهد بود و رادیوهای اف‌ام نیز سرانجام به پایان کار خود رسیده‌اند. این رادیوها پس از سال‌ها فعالیت، سرانجام از رده کاری خارج خواهند شد و کشور نروژ، نخستین کشوری خواهد بود که امواج رادیوهای اف‌ام را به صورت کامل از مدار ارسال امواج خود حذف خواهد کرد.

بنا به اعلام رسمی دولت نروژ، از آغاز سال 2017 میلادی (دی ماه سال 1395)، کلیه امواج رادیویی اف‌ام در این کشور تعطیل خواهند شد و از آن به بعد، رادیوهای دیجیتالی جایگزین این رادیوها خواهند شد و اینترنت، جای امواج اف‌ام را خواهد گرفت. شایان ذکر است که نروژ، یکی از کشورهای پیشرو توسعه رادیوهای دیجیتالی در جهان محسوب می‌شود و در حال حاضر در این کشور، بیش از 56 درصد از کلیه مخاطبین، به رادیوهای دیجیتالی گوش می‌دهند.

رادیوهای اف‌ام در سال 1933 میلادی و در قالب یک اختراع نوآورانه به ثبت رسیدند و پس از 80 سال فعالیت مداوم، سرانجام بازنشسته شده و به تاریخ ارتباطات دیجیتالی خواهد پیوست.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها