نروژ، آغازگر قطع ارتباط رادیوهای اف‌ام خواهد بود

رادیوهای اف‌ام به‌زودی قطع می‌شوند

استاندار تهران با بیان اینکه در زمینه تشعشعات آنتن های تلفن همراه گزارشی از آسیب به سلامتی افراد وجود نداشته است گفت: تحقیقات نشان می دهد که تفاوتی مابین تشعشعات این آنتن ها با تشعشعات رادیو و تلویزیون وجود ندارد.
کد خبر: ۷۲۶۴۱۱
تفاوتی بین تشعشعات موبایلی با تشعشعات رادیو و تلویزیون وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین هاشمی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مخابرات – ایران تله کام 2014 – در جمع خبرنگاران در خصوص ممانعت شهرداری تهران از نصب آنتن های موبایل و تدبیری که باید برای این موضوع اندیشیده شود اظهار داشت: از شهرداری انتظار داریم مزاحمتهای کمتری برای نصب آنتن های BTS توسط اپراتورهای موبایل ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه به طور قطع انتشار تحقیقات در مورد بی ضرر بودن آنتن های موبایل و اینکه این تشعشعات تفاوتی با تشعشعات رادیو و تلویزیون ندارد می تواند در رفع نگرانی مردم و اثبات بی ضرر بودن این آنتن ها تاثیرگذار باشد اضافه کرد: تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی شریف، در خصوص فرکانس های رادیو، تلویزیون و آنتن های BTS صورت گرفته که عمومی کردن نتایج این تحقیقات می تواند نگرانی های مردم را از بین برده و به آنها نشان دهد که در مقام مقایسه، تفاوتی مابین تشعشعات این آنتن ها با تشعشعات رادیو و تلویزیون وجود ندارد .

استاندار تهران با بیان اینکه در زمینه تشعشعات آنتن های موبایل تاکنون گزارشی از آسیب به سلامتی افراد وجود نداشته ادامه داد: شهرداری و تمام نهادها نیز باید سیاست‌های خود را جهت بهینه‌سازی سیستم تلفن همراه تنظیم کنند؛ تمام دستگاه‌ها باید به شرکت‌های خدمات رسان کمک کنند چرا که تلفن همراه امروزه جزء جدایی‌ناپذیر زندگی مردم شده است.

وی افزود: در دنیای کنونی، اداره کلان‌شهرها بدون خدمات ارتباطی امکان‌پذیر نیست و حل بسیاری از معضلات شهرهای بزرگ مانند تهران بدون خدمات اپراتورهای تلفن همراه میسر نخواهد بود.

هاشمی کاستن از بار ترافیک، کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در وقت، پایین آوردن هزینه‌ها به‌خصوص هزینه سوخت و انرژی و کمک به سلامت مردم و کاهش بیماری‌ها را از مزایای استفاده از فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی عنوان کرد و گفت: ارائه فراگیر خدمات نسل 3 تلفن همراه نقطه عطفی در جهت توسعه خدمات ارتباطی محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها