خطایی باعث توقف سیستم شده و مجبور به ری‌استارت دستگاه می‌شوم. در ضمن هر دو یا سه هفته یک بار این خطا رخ می‌دهد
کد خبر: ۷۸۹۳۵۶
پرسش و پاسخ: خطای Microsoft-Windows-Kernel-Power

رضا از مشهد: خطای ذیل باعث توقف سیستم شده و مجبور به ری‌استارت دستگاه می‌شوم. در ضمن هر دو یا سه هفته یک بار این خطا رخ می‌دهد:

Log Name: System

Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power

Date: 1‌/‌27‌/‌2015 10:23:36 AM

Event ID: 41

(Task Category: (63

Level: Critical

(Keywords: (2

User: SYSTEM

پاسخ کلیک: پیش از هر چیز از شما تشکر می‌کنیم، زیرا اولین فردی هستید که جزئیات یک خطا را به طور کامل و با استفاده از گزارش‌های ایجاد شده در سیستم‌عامل برای ما ارسال کردید. (البته ما متن خطای ارسال شده را به دلیل محدودیت فضا به طور کامل چاپ نکرده‌ایم.)

متاسفانه خطای رخ داده شده در دستگاه شما دلایل متعددی دارد و نمی‌توان به طور دقیق به عامل بروز آن اشاره کرد، اما این دلایل در پنج گزینه خلاصه می‌شود که برای رسیدن به پاسخ باید هر پنج مورد را بررسی کنید:

1ـ اورکلاک: اگر دستگاه خود را Overclock کرده‌اید، آن را به حالت اولیه بازگردانید. اورکلاک یکی از دلایل بروز این مشکل است.

2ـ مشکلات حافظه: حافظه رم را بررسی کرده و مطمئن شوید رم‌های نصب شده از سرعت یکسانی برخوردارند. شما می‌توانید از ابزارهای memory checker کمک بگیرید.

3ـ منبع تغذیه: مطمئن شوید منبع تغذیه از ولتاژ کافی برای بر‌ق‌رسانی به قطعات مختلف برخوردار است. گاهی ممکن است یک رم جدید به دستگاه اضافه کنید، درایور جدیدی را نصب کنید یا حتی از وسایل جانبی جدیدی مانند دانگل‌های یو.اس.بی استفاده کنید که نیازمند مصرف انرژی است و منبع تغذیه برای تامین انرژی موردنیاز با مشکل مواجه شود. ناتوانی در برق‌رسانی به قطعات نیز یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل است.

4ـ گرما: گرمای بیش از حد و کار نکردن صحیح فن‌های خنک‌کننده نیز می‌تواند این خطا و ری‌استارت شدن دستگاه را به همراه داشته باشد.

5ـ تنظیمات پیشفرض: چنانچه تغییراتی در بایوس اعمال کرده‌اید، آنها را به حالت پیشفرض و پایدار برگردانید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها