صحبت درباره رایج‌ترین خطاهای ویندوز؛

آیا صفحه آبی رنگ یعنی مرگ ویندوز شما؟

مهدی خادم حقیقیان از تهران: بنده دو سوال دارم: سوال اول اینکه حدود یک ماه است مودم d-link 2740u را خریده ام و مدتی است موقع روشن کردن آن وقتی که دکمه روشن را می‌زنم هیچ چراغی روی مودم روشن نمی‌شود و مجبورم مودم را دوباره ریبوت کنم تا مشکل حل شود. سوال دوم اینکه از وقتی که ویندوز7 نسخه ultimate را روی رایانه‌ام نصب کرده‌ام از آنجایی که درایور کارت گرافیکم برای ویندوزxp عرضه شده است، هنگامی که با all driver درایور آنرا نصب می‌کنم سیستم به sleep نمی رود و خاموش نیز نمی‌شود و یک صفحه آبی سریع نشان داده می‌شود وسیستم دوباره روشن می شود.
کد خبر: ۷۳۴۲۷۳
پرسش و پاسخ: مهدی خادم حقیقیان از تهران

مهدی خادم حقیقیان از تهران: بنده دو سوال دارم:

سوال اول اینکه حدود یک ماه است مودم d-link 2740u را خریده ام و مدتی است موقع روشن کردن آن وقتی که دکمه روشن را می‌زنم هیچ چراغی روی مودم روشن نمی‌شود و مجبورم مودم را دوباره ریبوت کنم تا مشکل حل شود.

سوال دوم اینکه از وقتی که ویندوز7 نسخه ultimate را روی رایانه‌ام نصب کرده‌ام از آنجایی که درایور کارت گرافیکم برای ویندوزxp عرضه شده است، هنگامی که با all driver درایور آنرا نصب می‌کنم سیستم به sleep نمی رود و خاموش نیز نمی‌شود و یک صفحه آبی سریع نشان داده می‌شود وسیستم دوباره روشن می شود.

مشخصات سیستم در زیر موجود است:

Ram:1gb

Cpu:intel celeron 2.40ghz

Gpu:ATI radeon 9250

جام جم کلیک: در پاسخ به پرسش اول توصیه می‌کنیم تنظیمات مودم را یک‌بار ریست کرده (نحوه ریست کردن تنظیمات مودم در دفترچه راهنمای ان موجود است) و در صورت عدم رفع مشکل، فایل Firmware آن را به‌روزرسانی کنید. (چنانچه با نحوه به‌روزرسانی فرمویر آشنایی ندارید می‌توانید از بخش فنی شرکت گارانتی کننده دستگاه اطلاعات لازم را کسب کنید)

در رابطه با پرسش دوم شما، این مشکل جزو شایع‌ترین مواردی است که کلیه کاربران در شرایط مشابه شما با آن مواجه می‌شوند. همان‌طور که شما فرمودید مشکل به کارت گرافیک و درایور آن مربوط می‌شود چرا که کارت گرافیک radeon 9250 درایور رسمی ویندوز 7 ندارد و درایورهای موجود نیز مشکلاتی همچون صفحه‌ی آبی هنگام خاموشی و ... را به همراه دارند.

خوشبختانه با بررسی‌هایی که انجام دادیم به درایوری رسیدیم که کاربران صحت عملکرد آن را تایید کرده بودند. شما نیز می‌توانید با مراجعه به لینک زیر درایور مربوطه را دانلود کرده، آن را از حالت فشرده خارج کنید و با مراجعه به Device manager در ویندوز، روی کارت گرافیک دوبار کلیک کرده و پس از مراجعه به بخش Update Driver به‌روزرسانی از نوع Manual را انتخاب و با مشخص کردن مسیر درایور استخراج شده از فایل فشرده، درایور اصلاح شده را نصب کنید. امیدواریم مشکل شما رفع شود.

دانلود درایور کارت گرافیک سری Radeon 92xx مناسب ویندوز 7

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی خادم حقیقیان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
۰
۰
عالی.مشكلم حل شد.سایتتان نیز عالیست.

نیازمندی ها