ارتش عراق می‌گوید، توانسته است کنترل کامل شهر الرمادی را به دست گیرد؛ این در حالی است که گروه‌های تروریستی هفته گذشته حملات شدیدی را علیه این شهر به راه انداخته بودند. اکنون گزارش‌های رسیده از عراق حکایت از درگیری‌های شدید در شهر بیجی و پالایشگاه آن دارد.
کد خبر: ۷۸۸۸۳۲

به گزارش مهر و به نقل از شبکه المیادین، ارتش عراق و تروریست‌های داعش در نزدیکی پالایشگاه نفتی بیجی، بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی عراق بشدت با هم درگیر شده‌اند؛ در همین حال کریم النوری، سخنگوی نیروهای مردمی عراق گفته است، منطقه بیجی در شمال بغداد طی ساعات آینده به صورت کامل پاکسازی خواهد شد.

دیروز در خبرها آمده بود که تروریست‌ها مخاذن نفت در پالایشگاه بیجی را به‌ آتش کشیده‌اند. به گفته منابع امنیتی، تروریست‌ها در چند روز گذشته به بخش‌هایی از این پالایشگاه مسلط شده بودند و صبح دیروز نیروهای عراقی از چند محور به سوی تروریست‌ها حمله کردند.

شهر رمادی مرکز استان الانبار، بزرگ‌ترین استان عراق طی روزهای گذشته از چهار محور در محاصره داعش قرار گرفته بود، اما نیروهای مردمی و ارتش عراق توانستند با یک ضدحمله دوباره شهر الرمادی را به تصرف خود درآورند. داعش هم‌اکنون برخی مناطق ازجمله بوغانم، بوسوده، بومحل و الصوفیه را که از مهم‌ترین محله‌های این شهر محسوب می‌شوند، در کنترل دارد. الانبار خاستگاه اصلی داعش در عراق و حتی سوریه محسوب می‌شود. به این معنا که شکل‌گیری این گروه در الانبار بوده و از آنجا به دیگر مناطق از جمله سوریه منتشر شده است.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق می‌گوید نیروهای عراقی قصد دارند تا پیش از رفتن به شهر موصل، استان الانبار و منطقه استراتژیک بیجی را به طور کامل آزاد کنند و امنیت را به آن بازگردانند. العبادی پیش از برگزاری نشست خود با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن اعلام کرد، بیان زمان مشخص حمله برای بازپس‌گیری موصل منوط به افزایش حمایت نیروهای آمریکایی و بین‌المللی است و کشورش در این مسیر به تانک‌های زیادی احتیاج دارد.

منابع خبری عراق اعلام کردند که در پی حملات گسترده داعش در شهر رمادی، بسیاری از خانواده‌های ساکن این منطقه از منازل خود فرار کردند.

همچنین عادل خمیس المحلاوی، نماینده استان الانبار در پارلمان عراق روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد، گروهک تروریستی داعش ظرف چند روز گذشته ۳۰۰ نفر از عشایر البو محل، الکرابله، السلمان، البو عبید و الراویین در استان الانبار را سر بریده است.

پیشروی‌های داعش در حالی ادامه داد که حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به آمریکا سفر کرده و تلاش کرد تا حمایت بیشتر این کشور در رویارویی با داعش را به دست آورد.

گفته می‌شود العبادی تلاش کرده است مسئولان کاخ سفید را راضی کند تا پهپادهای هجومی در اختیار عراق قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها