عناصر تروریستی داعش در دو هفته گذشته با حملات سنگین خود، توانستند نزدیک به 30 درصد از شهرستان بیجی عراق و اطراف آن را دوباره به اشغال خود در آورند.
کد خبر: ۸۳۳۹۳۳
داعش دوباره بخشی هایی از «بیجی» را اشغال کرد

نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در ماههای گذشته از آغاز عملیات پاکسازی شهرستان بیجی و اطراف آن و پالایشگاه خبر داده بودند.

اما ارتش عراق هنوز موفق نشده‌ است، به طور کامل بر شهرستان و اطراف آن و پالایشگاه کنترل کامل پیدا کند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. ارتش روزانه نیز چندین بار حملات انتحاری و هجومی ترریست‌های داعش را به شهرستان بیجی را دفع می‌کند.

اما چرا دوباره بخشی از شهرستان مهم بیجی اشغال شد و چرا پاکسازی این شهر و پالایشگاه، به تأخیر افتاده است؟

اشغال بخش‌هایی از شهرستان بیجی در روزهای گذشته توسط عناصر تروریستی داعش نشان دهنده ضعف نقشه‌های فرماندهان عراق است و جز قطع کردن کامل کمک‌رسانی تروریست‌های داعش به منطقه راهی دیگر برای پاکسازی این شهرستان مهم و راهبردی وجود ندارد.

به گزارش فارس، نیروهای ارتش عراق باید به کمک نیروهای بسیج مردمی و عشایر اهل سنت منطقه راه‌های کمک‌رسانی به عناصر تروریستی داعش را از طریق منطقه «المصلخة» و مناطق مجاور رود دجله واقع در شمال شرق بیجی و همچنین ارتفاعات مهم و راهبردی «حمرین» واقع در شرق شهرستان قطع کنند و همچنین تمامی راه‌های مرتبط با شهرستان الشرقاط واقع در شمال بیجی را مسدود کنند.

در دو سه روز گذشته نیروهای عراقی موفق شدند با منهدم کردن کامل دو پل در مسیر منتهی به شهرستان، یکی از راه‌های کمک‌رسانی عناصر داعش را از طریق شهر الحویجه واقع درجنوب غرب استان کرکوک قطع کنند.

در طول چند روز گذشته، حملات وسیع عناصر داعش با 47 خودروی انتحاری به شهرستان بیجی به عقب‌نشینی نیروهای عراقی از تقریبا 30 درصد از خاک‌ شهرستان منجر شد. نیروهای ارتش عراق به کمک پلیس فدرال و نیروهای تیپ «سیدالشهداء» و تیپ «عصائب اهل حق» و گردان «علی اکبر(ع)» موفق شدند با حملات خود از شدت حملات کاسته و روند پیشروی تروریست‌ها را به صفر برسانند.

در حال حاضر گروه‌های ذکر شده در حال ارسال نیروهای جدید به منطقه برای دفع تروریست‌ها از منطقه هستند.

در صورتی که گروه‌های ذکر شده بتوانند مناطق مجاور رود دجله واقع در شرق و شمال شرق شهرستان بیجی و همچنین مناطق شمالی پالایشگاه به طرف شهر الشرقاط واقع در شمال شهرستان را پاکسازی کنند و همچنین نیروهای گروه «انصارالعقیده» وابسته به الحشد الشعبی حاضر در ارتفاعات حمرین بتوانند مناطق غربی و شمالی ارتفاعات را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

می توان گفت که نیروهای عراقی می‌توانند به طور کامل شهرستان بیجی و پالایشگاه آن را به راحتی از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی خواهند کرد.

شهرستان مهم و راهبردی بیجی واقع در شمال استان صلاح‌الدین و از راه‌های اصلی این استان و مرتبط با استان‌های کرکوک و الانبار است. همچنین پالایشگاه بیجی که بزرگترین پالایشگاه کشور عراق است و بارها در طول یک سال گذشته مورد حملات زمینی و خمپاره‌ای عناصر تروریستی داعش بوده، در این استان واقع است.

عناصر تروریستی حاضر در اطراف شهرستان بیجی و پالایشگاه از زبده‌ترین عناصر داعش محسوب می‌شوند و بیشترشان دارای تابعیت چچن و قفقاز هستند و تجربه کافی برای جنگ را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیوای بلخی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
۰
۰
من واقعاوقتی برادران عراقی بسیجی رادرنحوه حمله می بینم ازتوان تخصصی پایینشان تعجب می كنم .ازتحرك بسیاركم وعدم رعایت اصول ایمنی ونداشتن اطلاعات پیش ازحمله وحتی آب دادن به مجروح دریك برنامه مستندبسیارمتعجب شدم.چرااینها آموز ش نمی بینند مگر قران نگفته ...اول آمادگی نیرو و آموزش.

نیازمندی ها