شاید شما نیز قربانی این حمله امنیتی باشید

ای‌میل‌های ناشناس را باز نکنید

تحقیقات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مخابراتی نشان از این دارد که بسیاری از افراد به واسطه استفاده از ای‌میل‌های محتوی ویروس‌های خاصی که منجر به حمله فیشینگ می‌شوند، به این حمله امنیتی مبتلا شده‌‌اند.
کد خبر: ۷۸۸۲۰۷
ای‌میل‌های ناشناس را باز نکنید

جام جم کلیک: در دنیای امروز ما حملات فیشینگ به عنوان یکی از مهم‌ترین انواع خطرات امنیتی محسوب می‌شود زیرا بدون آگاهی کاربر می‌تواند موجب شود تا تمامی اطلاعات فردی او توسط هکرها از دست او خارج شود و کاربر زمانی از این امر آگاه شود که دیگر کار از کار گذشته باشد. حملات فیشینگ شامل نوع خاصی از حمله امنیتی است که بر اساس آن هکرها با کمک مواردی مانند ارسال یک ای‌میل جعلی و یا ایجاد یک وب‌سایت جعلی با نامی مشابه با یک وب‌سایت مهم اینترنتی به سراغ کاربر رفته و موجب می‌شوند که او بدون اینکه به ماجرا مشکوک شود، به وارد کردن اطلاعات فردی خود در وب‌سایت مورد نظر هکرها بپردازد و در حقیقت تمامی اطلاعات خود را تقدیم آن‌ها کند.

برای نمونه وقتی کسی در بانک SBI حساب داشته باشد، این هکرها با استفاده از دامنه‌ای با نام SBl و جایگزین کردن حرف آی که در نام اصلی وجود داشته است با حرف ال کوچک (SBl)، موجب می‌شوند که کاربر از تقلبی بودن سایت مطلع نشود و در نهایت با وارد کردن رمز حساب خود، به سارقان امکان دسترسی کامل به اطلاعات حساب خود را بدهد. در حالت دیگر فیشینگ نیز هکرها با نصب یک نرم‌افزار شنود بر روی سیستم شما، می‌توانند ورود شما به هر وب‌سایتی را کنترل کرده و اطلاعات شما را به دست بیاورند.

تحقیقات جدید نشان داده است که حملات فیشینگ در سراسر جهان در حال افزایش است و برای نمونه گروه امنیتی شبکه مخابراتی ورایزن دریافته‌اند که در سراسر جهان 23 درصد از حملات فیشینگ با کمک ای‌میل‌های حاوی محتوای متنی و پیامی و 11 درصد از آن‌ها با کمک محتوای ضمیمه شده انجام می‌شوند که هر دو مورد یاد شده از طریق ای‌میل انجام می‌شوند.

به عبارت دیگر امنیت شما تا حد زیادی در دستان خود شماست و اگر می‌خواهید که از حملات فیشینگ دور بمانید ابتدا آنتی ویروس خود را به روز نگاه داشته و پس از آن نیز بدانید که هر ای‌یملی را نباید باز کرد و در صورتی که ای‌میلی به‌نظر شما اندکی مشکوک بود، آن را باز نکنید، تنها از طریق وب‌سایت مرجع وارد پورتال‌های خدمات بانکی شده و برای حساب‌های کاربری خود نیز از یک نرم‌افزار مدیریت رمزها استفاده کنید.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها