خواستگار شکست‌خورده پس از‌جنایت خودکشی کرد

شلیک مرگبار پسر جوان به دختر مورد علاقه‌اش

پسر جوان وقتی متوجه شد دختر مورد علاقه‌اش قصد ازدواج با پسر دیگری را دارد، جنایتی تلخ را رقم زد. خواستگار شکست خورده پس از شنیدن جواب رد، اعضای خانواده دختر مورد علاقه‌اش را به رگبار بست و خودکشی کرد.
کد خبر: ۷۸۷۶۷۰

به گزارش جام‌جم، ساعت 21 و 30 دقیقه یکشنبه صدای شلیک چند گلوله سکوت محله‌ای در کوی «کارکنان دولت» شهرستان گچساران را شکست. اهالی سراسیمه از خانه‌های خود بیرون آمده و متوجه شدند تیراندازی در یکی از خانه‌های این محله رخ داده است. چندنفر وارد خانه مورد نظر شده و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند.

پیکر غرق در خون چهار زن و مرد در فاصله کمی از یکدیگر روی زمین افتاده بود. یکی از همسایه با پلیس و اورژانس تماس گرفت و دقایقی بعد با حضور امدادگران در این خانه در کوچه بیستم شمالی کوی کارکنان دولت مشخص شد، پسر و دختر جوانی بر اثر شدت جراحات جان باخته‌اند اما دو زن جوان دیگر هنوز زنده‌اند.

مجروحان که دچار خونریزی شدید شده بودند، سریع به بیمارستان شهید رجایی گچساران منتقل شدند.

با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی و قاضی جنایی در محل حادثه، تحقیقات برای افشای راز تیراندازی مرگبار آغاز شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد، عامل این تیراندازی پسر جوانی به نام یعقوب بوده که پیش از این به خواستگاری الهام، دختر کوچک خانواده آمده و با جواب رد روبه‌رو شده بود.

یعقوب پس از قتل الهام و مجروح کردن دو زن، در همان محل خودکشی کرده بود. مجروحان خواهر الهام به نام مرضیه سی و پنج ساله و خواهرشوهر این زن بودند.

بعد از تحقیقات مقدماتی جسد قربانیان با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

پزشکان بیمارستان پس از معاینه مجروحان متوجه خونریزی شدید مرضیه شده و او را سریع به اتاق عمل منتقل کردند که تلاش یک ساعته پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و زن جوان به‌دلیل شدت جراحات و خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

چهارمین قربانی که خواهر شوهر مرضیه بود، نیز پس از عمل جراحی از مرگ نجات پیدا کرد و اکنون در بیمارستان بستری است.

فرماندار گچساران که پس از وقوع این حادثه با حضور در بیمارستان پیگیر ماجرا شده بود، درباره دلایل وقوع این جنایت به جام‌جم گفت: براساس آنچه در تحقیقات اولیه مشخص شده، یعقوب خواستگار الهام بود و سال گذشته به خواستگاری دختر جوان آمده بود، اما خانواده دختر جوان با این وصلت موافق نبودند. پسر جوان چند روز قبل متوجه می‌شود برای الهام خواستگار آمده و خانواده‌اش موافقت کرده‌اند، که دست به این جنایت زد؛ البته این انگیزه اولیه است و باید در این زمینه تحقیق شود.

عبدالرحیم رحیمی ادامه داد: پس از این جنایت وظیفه داشتیم از درگیری دو طایفه جلوگیری کنیم؛ به همین دلیل با کمک دفتر نماینده مجلس و ریش سفیدان وارد گفت‌وگو شده و حدود 30 نفر به روستای زادگاه قاتل و محل زندگی قربانیان اعزام شده و توانستند با بحث و گفت‌وگو از وقوع حادثه‌ای تلخ جلوگیری کنند. همچنین روستای آب انجیر که یعقوب در آنجا زندگی می‌کند، زیر چتر حمایتی ماموران پلیس قرار گرفت تا ورود و خروج به آنجا زیر نظر گرفته شود. با اقدامات انجام شده و تشکیل شورای تامین شهرستان توانستیم جو را آرام کنیم.

هشدار به خانواده‌ها

وی در پایان هشدار داد: در این جنایت ناتوانی قاتل در کنترل احساسات و در دسترس بودن سلاح دو موضوع قابل بررسی است. خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی باید قدرت برخورد منطقی با مخالفت را به نوجوانان و جوانان آموزش دهند. نوجوانان و جوانان پس از شنیدن جواب رد با توجه به شرایط سنشان احساسی برخورد می‌کنند و دست به اقداماتی می‌زنند که جبران آن سخت است. در این زمینه روان شناسان و جامعه‌شناسان باید وارد میدان شوند و قدرت شنیدن جواب رد را به افراد جامعه آموزش دهند. همچنین در دسترس بودن سلاح برای جوانان می‌تواند این حوادث تلخ را رقم بزند که بهتر است در این زمینه خانواده‌ها نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده سلاح در خانه موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها