«4 سال حبس و 1000 ضربه شلاق؛ مجازات ماموران متجاوز فرودگاه جده»

امیرعبداللهیان: حکم منتشره در روزنامه های عربستان سندیت ندارد

بیش از دو هفته از فاجعۀ بهت‌آور فرودگاه جده می‌گذرد و سردمداران ریاض از عذرخواهی؛ یا حتی محکوم کردن این جنایت حیرت‌انگیز خودداری کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۷۴۳۴
ماجرای فرودگاه جده و تروریسم اخلاقی آل‌سعود

به گزارش العالم، چنان که مراجع عظام، علما و خطبای جمعه در شهرهای مختلف کشورمان تاکید کرده اند، این حادثه نمی تواند ناشی از یک انحراف اخلاقیِ صرف و بدون برنامه ریزی قبلی باشد و بررسی ابعاد و زوایای مختلف آن، نیازمند اقدام قاطع و پیگیری مستمر تا اعدام عاملان حادثه و توبیخ و برکناری زمینه سازان آن در دستگاه های مختلف دولت عربستان است.

صرف‌نظر از ابعاد فاجعه‌بار این حادثۀ شوم، باید به این نکته هم توجه داشت که بروز یافتن صفات شیطانیِ نهفته در ذات پیروان وهابیت تکفیری، هرروز ابعاد تازه‌ای از گمراهی‌های مرکّب آنان را برملا می کند.

تاکنون اگر می خواستیم به ملل مختلف اسلامی و غیراسلامی ثابت کنیم که وابستگان این فرقۀ استعماری، به هیچ دین و آیینی پایبند نیستند و هیچ حد و مرزی در بی‌اخلاقی و خباثت نمی‌شناسند، چه بسا به ذکر مثال‌ها و ارجاع به کتب و منابع تاریخی و تلاش فکری نیاز بود؛ اما اکنون آنها به دست خویش ثابت کردند که قبیح‌ترین افعال غیرانسانی هم برای آنان و بزرگان و رهبرانشان، کاملا عادی و طبیعی است و سخن کسانی که از بی‌ریشگی و ناشناخته بودن اصل و نسب بزرگان وهابیت و آل‌سعود می گویند، نه تنها درست و متقن است؛ که اگر حجب و حیای ذاتی پیروان اهل بیت (ع) و رعایت حرمت کلام نبود، باید تاکنون بیش از اینها در این باره گفت‌وگو می‌شد.

اکنون چگونه می‌توان از سردمداران تروریسم اخلاقی در جهان، انتظار عذرخواهی و تاسف داشت، حال آن که انحرافات بزرگ اخلاقی و بی‌ریشگی و مجهول‌النسب بودن، از نظر بزرگان این قوم، از شیخ الارهاب "ابن تیمیه" گرفته، تا تروریست بالفطره "محمد بن عبدالوهاب" و غلامان خانه‌زاد استعمار، شاه عبدالعزیز و پسرانش، امری عادی و پیش پا افتاده است.

دفاع جان کری از بیانیه لوزان

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه سی.بی.اس آمریکا از بیانیه لوزان دفاع کرد.

به گزارش آنا،جان کری که قرار است امروز در مجلس نمایندگان و روز سه شنبه در سنا درباره توافق هسته‌ای توضیحاتی به قانون‌گذاران آمریکا بدهد، در این مصاحبه اظهار داشت: «هر آنچه ما اعلام کرده‌ایم بر اساس حقایق بوده و من از آنها دفاع می‌کنم».

کری تاکیدکرد که در نهایت، این توافق نهایی است که همه چیز را تعیین خواهد کرد. وی اذعان داشت که شاهد روایت‌های دوگانه، اختلاف و چرخش درباره تفاهم لوزان بودیم اما در نهایت توافق منتشر شد و همان چیزی بود که ما شرح داده بودیم. ایران این تفاهم‌نامه را امضا کرده و به هر بخش آن پایبند است.

کردها در پایتخت داعش

با شدت گرفتن جنگ علیه داعش در عراق، این گروه در سوریه نیز متحمل شکست‌های استراتژیکی شده و شبه‌نظامیان کرد با ورود به استان رقه توانسته‌اند بخش‌هایی از "پایتخت خلافت داعش" را از کنترل آنها خارج کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه با پشتیبانی دیگر گروه‌های مخالف سوری توانسته‌اند پس از درگیری‌های شدید با داعش، مناطقی را در داخل مرزهای اداری استان رقه که پایتخت خلافت خودخوانده داعش محسوب می‌شود را به کنترل خود درآورند.

وی افزود: شبه نظامیان کرد سه روستا را در منطقه عین عیسی تحت کنترل درآورند تا تعداد روستاهایی که ظرف دو روز گذشته در داخل مرزهای اداری استان رقه از کنترل داعش خارج شده به هفت روستا افزایش یابد.

وقتی ورق برای سعودی‌ها برگشت

با مقاومت ملت انقلابی یمن در برابر تهاجم وحشیانه آل سعود و کشورهای همپیمان وی به یمن، به مرور نشانه های آشکاری از تزتزل در جبهه مهاجمان قابل مشاهده است. ابتدا ایالات متحده برای آل سعود محدودیت عملیاتی قرار می دهد و سپس پاکستان از حضور در نبرد کنار می کشد و بالاخره اردن سعی می کند موضعی دو پهلو اختیار کند. به نظر می رسد با تداوم این روند، به زودی شکاف در این جبهه عمیق تر گردیده و آل سعود شکست دیگری در عرصه سیاسی از جبهه مقاومت دریافت کند.

احمد عبدالملک حمید الدین، نویسنده و استراتژیست مشهور قطری با انتقاد شدید از آل سعود بابت حمله به غیرنظامیان در مقاله ای نوشت: «خنده دار است که بعد از چند روز عملیات در یمن، حتی یک جسد سربازان حرفه ای حوثی دیده نشده؛ اما مجموعه زیادی از اجساد زنان و کودکان قابل مشاهده است.» او در این یادداشت تند با عنوان «تاریخ ما را لعنت خواهد کرد»

«ابراهیم درویش» پدر معنوی دادگستری جدید مصر و از تدوینگران قانون اساسی جدید ترکیه در دوره اردوغان نیز در یادداشتی اختصاصی برای القدس العربی نوشت: «روزنامه نیویورک تایمز هشدار داد راهبرد عربستان در یمن، یا به شعله ور شدن نزاع های طائفه ای منجر خواهد شد یا پای ایران را به نزاعی دیگر باز خواهد کرد. در هر دو صورت، شکست خورده اصلی این نبرد، عربستان است که با یک نظام حکومتی خانوادگی موروثی و ترکیب یکدست وهابی بر جامعه ای متکثر از مذاهب و قبائل متنوع حکومت می کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها