سازمان عفو بین الملل هشدار داد

افزایش اعدام در عربستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق قولی که عربستان به ما داده اشد مجازات را برای مرتکبین این حادثه در نظر گرفته و تا حد اعدام هم پیش خواهد رفت.
کد خبر: ۷۸۶۹۸۹
قول سعودی ها؛مجازات مجرمین تا حد اعدام

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز کرده است و از همان زمانی که از حادثه آگاه شدیم پیگیری های لازم را از طریق کنسولگری در جده انجام دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ملاقات سفیر ایران با مقامات عربستان افزود: در این راستا سفیر ایران در عربستان ملاقات های متعددی را داشته است و طبق قولی که عربستان به ما داده اشد مجازات را برای مرتکبین این حادثه در نظر گرفته و تا حد اعدام هم پیش خواهد رفت.

جنتی افزود: ما باید به این موضوع واکنش جدی تری نشان دهیم. با توجه به نظرات برخی علما که نظرشان را در مورد عمره اعلام کردند که سفر حج تنها یک حرکت مستحبی است. نیازمندیم به صورت جدی با این مسئله برخورد کنیم، از آنجایی که مردم و نخبگان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد و با وزارت امور خارجه رایزنی می کنیم و ظرف امروز و فردا پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

واکنش ‌اوباما به‌ بیانات رهبر معظم انقلاب

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره سخنان دو روز قبل مقام معظم رهبری ابراز داشت: هنوز کاری انجام نشده است و آنچه که بدان رسیده‌ایم یک چارچوب سیاسی است که راستی آزمایی بی سابقه ای فراهم کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز ، باراک اوباما در سخنانی در حاشیه نشست سران قاره آمریکا در «پاناما» از تبدیل مذاکرات هسته‌ای با ایران به دعوای سیاسی توسط جمهوری خواهان در کنگره انتقاد کرد و گفت: این مسئله باید متوقف شود چرا که این امری مسئله ساز است و حزب گرایی تمام مرزها را در آمریکا درنوردیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از نظرش راه حل دیپلماتیک بهترین مسیر برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، ابراز داشت که از اینکه برخی از رهبران ایران از برخی بندهای توافق انتقاد می‌کنند متعجب نشده است.

وی افزود: این چارچوب مسیر ایران برای رسیدن به بمب هسته‌ای را می بندد و در مقابل آن تحریم‌ها به صورت مرحله به مرحله‌ برداشته می‌شود و با تخلف آنها دوباره اعمال می‌شوند.

آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران

«شورای امور بین‌الملل روسیه» هفته گذشته در گزارشی به تحلیل تفاهم هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) پرداخته است.

نویسنده این گزارش به تحریم‌های یک دهه‌ای غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده و نوشته است که برنامه هسته‌ای ایران موجب بروز نگرانی‌هایی در جامعه بین‌الملل شده بود و سریع بعد از آن ادامه داد: «آیا این نگرانی‌ها موجه بود؟»

به گزارش مشرق،شورای روسیه با اشاره به تفاهم هسته‌ای «لوزان» نوشت که هدف واشنگتن، تغییر نظام ایران است و به محض اینکه اوضاع منطقه به حالت عادی درآمد، آمریکا شروع به ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کند.

هرگز ردی از نظامی‌گری در برنامه هسته‌ای ایران یافت نشد

این پایگاه روسی سپس در پاسخ به این سوال ادامه داد: «حتی بازرسان مشکل‌ پسند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم نتوانستند نشانه‌های قابل توجهی از مؤلفه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای ایران بیابند. بله درست است که ایران تمایلی به ورود به مذاکرات نداشت؛ درست است که این کشور بازکردن تأسیسات هسته‌ای خود برای بازرسی را دشوار می‌دید و همچنین این کشور علیرغم اعتراضات سازمانهای نظارتی بین‌المللی، تحقیقات هسته‌ای خود را ادامه داد اما با اینحال تا چه اندازه این کشور به ساخت یک بمب نزدیک شد و اصلاً برای ساخت یک بمب برنامه‌ریزی کرد؟»

عقب نشینی نیروهای عراقی از البغدادی

منابع امنیتی در عراق از عقب نشینی نیروهای پلیس عراق از ناحیه البغدادی در غرب بغداد و آمادگی اعضای گروه تروریستی داعش برای یورش به این ناحیه خبر دادند.

«علاء العبیدی» از اداره پلیس ناحیه البغدادی گفت: «نیروهای پلیس فدرال عراق از ناحیه بغدادی و مجتمع‌های مسکونی این ناحیه به طور کامل عقب نشینی کرده‌اند و صد‌ها عضو داعش در اطراف این ناحیه مستقر شده‌اند تا حمله گسترده به این منطقه را آغاز کنند. »

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده عملیات صلاح الدین عراق گفت حمله گروه داعش از سه محور به اطراف پالایشگاه بیجی دفع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كردستان
Netherlands
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
۰
۰
حاجی دینی كه از بیابان بیاد تو غار درست بشه بش....ا...ش توش

نیازمندی ها