سینمای چهاربعدی حقیقی برای نخستین بار در آمریکا افتتاح می‌شود

ساخت اولین سینمای چهاربعدی حقیقی

یک سینما در شهر لاس‌ وگاس در ایالات متحده آمریکا افتتاح شده است که علاوه بر تصاویر سه‌بعدی، افکت‌های مربوط به رخدادهای طبیعی مانند باران و باد را نیز برای کاربران سینما شبیه‌سازی می‌کند.
کد خبر: ۷۸۶۲۱۱
ساخت اولین سینمای چهاربعدی حقیقی

جام جم کلیک: همه ما به سینماهای سه‌بعدی رفته‌ایم و به تدریج پدیده مشاهده تصاویر سه‌بعدی برای ما به یک امر طبیعی تبدیل شده است ولی بسیاری از ما سوال‌هایی در ذهن خود داشته‌ایم که محور کلی همه آن‌ها این بوده است که پیشرفت بعدی در مشاهده فیلم‌ها چه چیزی خواهد بود؟ پاسخ این سوال توسط گروه سینمای‌های CJ در ایالات متحده آمریکا ارائه شده است و در پروژه این گروه، نخستین سینمای چهاربعدی جهان افتتاح شده است.

شاید با شنیدن نام سینمای چهاربعدی به یاد محیط‌های کوچکی که در مراکز بازی وجود دارند افتاده باشید، محیط‌هایی که برای شما فیلم‌هایی بسیار کودکانه را پخش کرده و صندلی‌های متحرک دارند. این سینما‌ها نیز از منظقی تقریبا مشابه استفاده می‌کنند ولی تفاوت آن‌ها در این است که کیفیت فیلم‌ها و نوع ایجاد افکت‌ها به‌شدت حرفه‌ای‌تر خواهد بود.

در سینما‌های چهاربعدی که با نام4DX و در شهر لاس‌وگاس ایالات متحده آمریکا افتتاح شده‌‌اند، در هنگام پخش تصاویر، افکت‌های مربوط به شرایط جوی نیز برای افراد بازسازی می‌شود، برای نمونه باران با کمک وزیدن پودرهای بسیار ریزی در سالن بر روی صورت بینندگان حس می‌شود و یا باد با وزش هوا در سالن تامین خواهد شد ولی این موارد کاملا با فیلم همخوان خواهند بود و به گفته مسئولان سینماهای CJ، تجربه‌ای متفاوت را برجای خواهند گذاشت.

در پخش‌ آزمایشی برای این نوع از سینما، بازخورد مخاطبین نسبت به فیلم‌ پخش شده بسیار مثبت بود، شایان ذکر است که در این تست، یک فیلم کوتاه از یک طوفان شن واقعی برای مخاطبین حاضر در سینما پخش شد که بسیاری از آن‌ها واقعا از حس حضور در این طوفان، وحشت‌زده شده بودند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها