فناوری دیجیتال

پروژکتور ۳ بعدی بدون عینک

جالب است بدانید اخیراً کمپانی BLEEN در پی‌ طراحی و ساخت دستگاهی است تا با منعکس شدن سه بعدی تصاویر در فضا، بعد زمان و مکان را از بین ببرد.
کد خبر: ۷۷۶۷۳۷
پروژکتور ۳ بعدی بدون عینک

جام جم کلیک: اگر اهل تماشای فیلم های تخیلی‌ باشید بدون شک در تمامی این فیلم‌ها با صحنه ای جالب روبرو شده اید. در این فیلم‌ها، افراد برای دیدن و یا تماس برقرار کردن با یکدیگر ، دکمه‌ای بر روی یک دستگاه را فشار می دهند و سپس تصویر سه بعدی شخص مورد نظر پیش روی آنها ظاهر می شود. تفکر این گونه ارتباط برقرار کردن با دیگران بسیار دلچسب است، البته علت این امر بسیار مشخص است، از آنجائیکه انسان گرفتار بعد زمان و مکان است بنابرین دست یابی به چنین مهمی‌ بسیار ارزنده است و تقریباً می‌توان گفت زندگی‌ بشر را تغییر می دهد.

جالب است بدانید اخیراً کمپانی BLEEN در پی‌ طراحی و ساخت چنین دستگاهی است تا با منعکس شدن سه بعدی تصاویر در فضا، بعد زمان و مکان را از بین ببرد. در صورتی‌ که ساخت این دستگاه با موفقیت انجام پذیرد، شما می توانید تمامی اشیا و یا آدم ها را با اندازهای واقعی‌ خود ببینید. البته این تمام کارایی در نظر گرفته شده برای این دستگاه نیست، قسمت جذاب‌تر این است که با استفاده از این دستگاه می توانید فیلم های سینمایی دلخواه خود را در ۳ بعد واقعی‌ تماشا کنید و یا با دوستان خود به انجام بازی‌های کامپوتری بپردازید. تقریبا می‌توان گفت تمامی وسایل هوشمند شما به این دستگاه متصل می شوند و قابل استفاده خواهند بود. تصور کنید زمانی‌ که با تلفن همراه خود صحبت می‌کنید، تصویر ۳ بعدی شخص مورد نظر را پیش روی خود می‌بینید و از این ارتباط لذت می برید. ساخت این دستگاه از سال ۲۰۱۱ شروع شده است و همچنان متخصصان در حال تکمیل آن هستند.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها