قبرستانی از جنس فناوری

مدرن‌ترین قبرستان دنیا را ببینید

در کشور ژاپن یک قبرستان ویژه وجود دارد که افرادی که برای دیدن عزیزان از دنیا رفته خود به آن مراجعه می‌کنند را با کمک فناوری‌های دیجیتالی به محل مورد نظر راهنمایی می‌کند و به همین دلیل نیز این قبرستان را باید مدرن‌ترین قبرستان دنیا دانست.
کد خبر: ۷۸۵۶۱۵
مدرن‌ترین قبرستان دنیا را ببینید

جام جم کلیک: چندی پیش راهبی از یکی از معابد بودایی در توکیو کشور ژاپن، برای ساخت یک قبرستان کاملا متفاوت و منحصر‌ به فرد اقدام کرد و در نتیجه نیز موفق به ساخت محلی شد که شاید بتوان آن را متفاوت‌ترین و مدرن‌ترین قبرستان جهان به‌حساب آورد.

از آنجایی که در فرهنگ بودایی مراسمی به نام خاکسپاری وجود ندارد، مرده‌ها سوزانده شده و خاکستر آن‌ها به‌عنوان یادبود باقی می‌ماند و در این قبرستان نیز به جای دیدن قبر، با خاکستر رفتگان روبرو خواهید بود.

هر یک از مردگان به واسطه یک مجسمه بودا در محل یادبود خود قرار گرفته‌‌اند و تمامی این مجسمه‌ها در تالارهای خاصی قابل رویت هستند ولی نحوه تشخیص مردگان از یکدیگر با روش دیجیتالی منحصر به‌فردی انجام خواهد شد.

در این روش کسانی که برای ادای احترام به رفتگان خود به این محل می‌آیند، باید یک کارت هوشمند داشته باشند که این کارت در هنگام سپردن خاکستر به این قبرستان، به بازماندگان او داده می‌شود.

این کارت هوشمند می‌تواند قفل الکترونیکی مقبره را باز کرده و با کمک روشن‌ کردن مجسمه محل قرار گیری یادواره فرد فوت شده، مراجعین را به سمت محل قرارگیری آن راهنمایی کند.

در این قبرستان پیشرفته تعداد 2 هزار و 46 یادواره وجود دارد که البته از این میان تنها 600 عدد از آن‌ها پر است و 300 عدد دیگر نیز از هم‌اکنون رزرو شده‌اند.

شایان ذکر است که خاکستر مردگان در این مقبره برای همیشه باقی نبوده و تنها برای 33 سال در این قبرستان باقی خواهد ماند و پس از آن در زمین دفن خواهد شد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها