تازه‌های دانش و فناوری

فروش خودروهای پرنده از سال 2017

محققان یک شرکت در اسلواکی به دنبال تجاری‌سازی و آغاز فروش خودروی پرنده با نام آئروموبیل (AeroMobil) در سال 2017 هستند. این خودرو که بال‌های جمع‌شدنی دارد، قادر به حرکت در ترافیک شهری یا پرواز در آسمان از طریق برخاست و فرود در فرودگاه‌های جهان است. قیمت این خودروی پرنده که در اصل برای علاقه‌مندان به پرواز و طرفداران خودروهای لوکس ساخته شده حدود 200 هزار دلار (656 میلیون تومان) خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۵۵۷۹

غذاهایی برای سلامت پوست

پژوهشگران می‌گویند برای داشتن پوست سالم، بدن ما به مرطوب‌کننده اسیدهای چرب امگاـ3، ویتامین B و مواد معدنی نیاز دارد. غذاهایی که حاوی این مواد هستند عبارتند از: ساردین، صدف، ماهی سالمون، کلم‌پیچ، اسفناج، زغال‌اخته وحشی، لیموترش، سبزیجات بویژه جعفری، گشنیز، گردو و روغن نارگیل.

عضویت برگزیدگان روبوکاپ در بنیاد ملی نخبگان

رئیس کمیته ملی مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران از عضویت مقام‌آوران این دوره از مسابقات در بنیاد ملی نخبگان خبر داده است. به این ترتیب مقام‌آوران روبوکاپ آزاد قادر به استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان خواهند بود. دکتر مرتضی موسی‌خانی در آیین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران گفت: قرار است بزودی این مسابقات زیر نظر یکی از ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان «کمیته روبوکاپ» برگزار شود.

درمان سرطان مغز با ویروس فلج اطفال

محققان دانشگاه دوک ایالت کارولینای شمالی در آمریکا با دستکاری ژنتیکی ویروس فلج اطفال توانسته‌اند سپر محافظ تومور سرطان مغز را نابود کنند تا به این ترتیب سیستم ایمنی بدن، این عامل خارجی را ببیند و به آن حمله کند. ویروس جدید مهندسی ژنتیکی شده فلج اطفال PVS-RIPO نام دارد و آزمایش‌ها نشان می‌دهد این ویروس علاوه بر نابود کردن سلول‌های سرطانی، از تولیدمثل آنها نیز جلوگیری می‌کند. به نظر می‌رسد به‌کارگیری این روش برای درمان سرطان سینه، پروستات، ریه، روده و پانکراس نیز موثر باشد. سرطان مغز یکی از سرطان‌های شایع در جهان است.

طلاق، تهدیدی برای ابتلا به آسم در فرزندان

مطالعات جامعه‌شناختی نشان می‌دهد آمار ثبت طلاق به طور متوسط در بیشتر جوامع رو به افزایش است و متاسفانه عوارض این پدیده صرفا دامنگیر زوجین نمی‌شود. افت تحصیلی، انزوا، افسردگی، سرخوردگی و عدم تمایل به ارتباط با دیگران از مهم‌ترین عوارضی است که در فرزندان طلاق دیده می‌شود. حالا پژوهشگران انگلیسی می‌گویند ابتلا به بیماری‌هایی مانند آسم در کودکانی که والدین‌شان از یکدیگر طلاق گرفته‌اند بیشتر دیده می‌شود. مشکلات تنفسی، سرفه‌های مداوم، کاهش توانایی در انجام فعالیت‌های بدنی‌، کمبود خواب و فشار به قفسه سینه از شایع‌ترین عوارض بیماری آسم است. به نظر می‌رسد علت این پدیده را باید در استرس مضاعفی جستجو کرد که در بازه زمانی طولانی بر این کودکان تحمیل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها