روایت حضور ظریف در جلسه غیر علنی مجلس

فکت‌شیت ایرانی مذاکرات منتشر می‌شود

به دنبال نهایی شدن هسته‌ای انجام می‌شود

هجوم سرمایه‌گذاران خارجی به ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی پس از دهم تیر امسال به سمت ایران و بویژه صنعت نفت و پتروشیمی هجوم می‌آورند و بی‌تردید از همین امروز باید خودمان را برای چنین رخدادی آماده کنیم.
کد خبر: ۷۸۵۱۱۲

به گزارش شانا، عباس شعری‌مقدم اظهار کرد: پس از نهایی شدن توافق کشورهای عضو گروه 1+5 در تیر امسال و فراهم شدن زمینه تامین منابع ارزی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده ایجاد تحولات بزرگ در صنعت پتروشیمی با همکاری بخش خصوصی خواهد بود.

وی افزود: امیدوارم پس از حصول توافق نهایی بتوانیم با دستیابی به فرآیندها و دانش‌های فنی پیشرفته که به دلیل وجود تحریم‌ها در دریافت آنها با محدودیت روبه‌رو بودیم و همچنین با ورود سرمایه‌های خارجی به کشور، به تحولات مورد نظر در جهش دوم صنعت پتروشیمی جامه عمل بپوشانیم.

شعری‌مقدم با اشاره به عقب‌ماندگی‌های صنعت پتروشیمی از اهداف پیش‌بینی شده در برنامه افق ١٤٠٤ ناشی از از دست رفتن فرصت‌ها اظهار کرد: در شرایط فعلی این صنعت برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته نیازمند هشت میلیارد دلار در سال سرمایه‌گذاری است، در حالی که در دوره جهش قبلی، سالانه بیش از 2.7 میلیارد یورو هزینه نشده است، از این رو در ابتدای امر به نظر می‌رسد که برنامه‌های تدوین شده تا حدودی غیرقابل دسترسی باشد، اما با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به صنعت پتروشیمی، امیدواری خوبی برای تحقق این برنامه‌ها و رسیدن به اهداف برنامه چشم‌انداز وجود دارد.

وی افزود: با وجود آن که در نتیجه اجرای خصوصی‌سازی ناشی از اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیگر امکان سرمایه‌گذاری را ندارد، اما این آمادگی را دارد تا با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهش دوم این صنعت ارزش‌آفرین را رقم زند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هم‌اکنون ٦٢ طرح نیمه‌تمام وجود دارد که در انتظار تامین منابع ارزی خود است. به اعتقاد من، این طرح‌ها را می‌توان ٦٢ منبع مستقل جذب سرمایه تلقی کرد که براحتی می‌تواند هشت میلیارد دلار در سال را هزینه کند و ٦٠ میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور بیفزاید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی درباره رفع چالش‌های مربوط به تضمین سرمایه‌گذاری در این صنعت اظهار کرد: ما دو نوع سرمایه‌گذاری خارجی داریم؛ یکی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و دیگری سرمایه‌گذاری از طریق اخذ وام خارجی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها