مدارس بین‌المللی در کشور توسعه می‌یابد

معاون امور مدارس خارج از کشور با اشاره به کمبود مدارس بین‌المللی در ایران گفت:‌ توسعه مدارس بین‌المللی در داخل و خارج از کشور با اولویت سیستم غیردولتی در سال جدید مدنظر است.
کد خبر: ۷۸۴۲۸۷

شاهین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: هم‌اکنون سه مدرسه بین‌المللی دولتی و چهار مجتمع غیردولتی در تهران فعالیت می‌کند که قرار است این تعداد در سال 94 افزایش یابد.

وی با بیان این که مدارس بین‌المللی از دانش‌آموزان اتباع خارجی و دانش‌آموزان ایرانی که علاقه‌مند تحصیل در سیستم آموزشی بین‌الملل هستند، ثبت‌نام می‌کند، توضیح داد: مزیت مدارس بین‌المللی این است که دانش‌آموزان با زبان انگلیسی آشنا می‌شوند و دروس را به این زبان فرا می‌گیرند که در کنار آن معمولا زبان عربی هم تعلیم داده می‌شود که آنها را به مدارس سه زبانه تبدیل می‌کند. نوش‌آبادی با تاکید بر این که توسعه زبان فارسی یکی از اهداف مدارس بین‌المللی در داخل و خارج از کشور است، اضافه کرد: با توجه به شاخص‌های جهانی، تعداد مدارس بین‌المللی در ایران بسیار کم است و باید در مسیر توسعه این مدارس گام برداریم که در این مسیر نیازمند استقبال بخش خصوصی صلاحیت‌دار هستیم.

برگزاری مجدد آزمون اعزام به خارج معلمان

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان این که هم‌اکنون یکهزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور در نوبت اعزام قرار دارند، گفت: این آزمون بعد از سه سال توقف، سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش میزان، شاهین نوش‌آبادی افزود: این آزمون در سال‌های 89 ، 90 و 91 برگزار شد، اما چون هنوز یکهزار نفر از این پذیرفته‌شدگان در نوبت اعزام قرار دارند، در سال‌های 92 و 93 این آزمون برپا نشد و امسال نیز برگزار نخواهد شد تا معلمانی که در دوره‌های قبل پذیرفته شده‌اند، اعزام شوند.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های 95 و96 آزمون انتخاب معلمان برای خارج از کشور برگزار خواهد شد، توضیح داد: البته در روند برگزاری آزمون‌ها با همکاری استان‌ها، مناطق آموزشی و گروه‌های آموزشی بازنگری صورت خواهد گرفت و ضوابط مربوط به پذیرش معلمان تغییر خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها