وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون یک سوم مدارس کشور استاندارد لازم را نداشته و نیاز به بازسازی دارند.
کد خبر: ۷۸۶۲۵۵
یک سوم مدارس کشور غیر استاندارد هستند

علی اصغر فانی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل، اظهار کرد: همه تلاش دولت در راستای این است که مدارس فرسوده کشور را بازسازی و مقاوم‌سازی کند.

وی افزود: هم اکنون 2600 واحد آموزشی در سطح کشور نیمه تمام باقی مانده است که تکمیل این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای تشویق خیرین و حضور بیشتر آنها در طرح‌های نیمه‌تمام طبق برنامه‌ریزی انجام شده خیرینی که طرح‌های نیمه تمام آموزشی را تمام کنند، پروژه به نام خیر ثبت می‌شود.

فانی اظهار کرد: برخی از خیرین ممکن است به دلیل نداشتن نقدینگی نتوانند طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش را آغاز کنند، به همین دلیل برای حل شدن مشکل این تعداد نیز با همکاری بانک مرکزی و پرداخت سود تسهیلات توسط وزرات آموزش و پرورش به خیرین علاقه مند به مدرسه سازی وام اختصاص داده می شود، تمام تلاش دولت یازدهم این است که با ایجاد رونق در چرخه اقتصادی حق مردم را بدهد.

برگزاری کلاس های آران و بیدگل در کانکس

محمد معدن‌دار مدیر آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل نیز در این جلسه گفت: بیش از 35 درصد از مدارس موجود در آران و بیدگل غیر استاندارد و تخریبی هستند.

وی افزود: در حال حاضر کلاس های سه مدرسه در آران و بیدگل در کانکس و کلاس های سیار تشکیل می شود و اگر در مهر ماه امسال مدارس خیر ساز آران و بیدگل تکمیل نشود 23 کلاس درس در کانکس برگزار خواهد شد.

وی نبود برنامه ریزی مناسب در اجرای طرح های جدید آموزشی را از مهمترین دلایل کمبود فضای کافی برای آموزش و در برخی از مقاطع کمبود معلم دانست و خاطر نشان کرد: برای حل مشکل کمبود معلم آموزش و پرورش آران و بیدگل 23 کلاس درس خود را از طریق معلمان بسته های حمایتی اداره می کند.

معدندار تصریح کرد: هم اکنون 15 طرح نیمه تمام آموزشی و ورزشی آران و بیدگل نیازمند کمک ها و تعهدات دولتی است که در صورت عدم کمک دولتی سال آینده آموزش و پرورش آران و بیدگل با بحران کمبود فضا مواجه خواهد بود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها