ظریف: به فضاسازی ها توجه نمی کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان «فضاسازی در کنار مذاکرات» را یکی از برنامه های همیشگی طرف مقابل عنوان کرد و گفت: هیچ وقت به این حرف ها توجه نمی کنیم.
کد خبر: ۷۸۳۰۰۹
ظریف: به فضاسازی ها توجه نمی کنیم

محمدجواد ظریف امروز جمعه در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی های منابع خبری درباره مذاکرات و احتیاط ایران در ابراز خوش بیبنی گفت: ما هیچ گاه به حرف هایی که به نقل از منابع نزدیک مطرح می شود توجه نمی کنیم

وزیر امور خارجه ایران افزود: چنین فضاسازی هایی همواره از سوی طرف مقابل دنبال می شود.

وی گفت: مذاکرات بسیار سخت و پیچیده است و فراز و نشیب های جدی دارد و در مراحل مختلف دیدگاه های مختلفی مطرح می شود. برخی اوقات اختلاف نظر ها در داخل گروه مذاکره کننده با ما وجود دارد که باعث می شد دیدگاه های متناقض و متقاوتی مطرح شود.

وزیر امور خارجه افزود: ما همواره گفته ایم که توافق کاملا امکان پذیر است. توافق جامع و کامل؛ اینکه چه زمانی نگاشته شد و نگارش آن شروع شود یک بحث است اما اینکه مفاهیم و راه حل ها پیدا شود بحث دیگری است.

ظریف اظهارداشت: من احساس می کنم حتما می توانیم به راه حل ها دست پیدا کنیم ولی دست یابی به راه حل نیاز به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل دارد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل آنکه به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل تأکید می کنم این است که جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی در بالاترین سطوح و در سطح مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دارد. مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود فرمودند که همه در ایران خواهان رسیدن به توافق برای حل موضوع هسته ای هستند لذا ما هیچ شکی در اراده سیاسی از سوی ایران نداریم.

وزیر امور خارجه افزود: باید همین اراده را با همین جدیت و اتفاق نظر از سوی همه مذاکره کنندگان طرف مقابل ببینیم تا بتوانیم به توافق برسیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها