نجات ۸۰ مسافر در جاده های اردبیل

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از نجات ۸۰ مسافر گرفتار برف در جاده های این استان طی بارش های دو روز اخیر خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۸۵۹
نجات ۸۰ مسافر در جاده های اردبیل

به گزارش مهر، بهرام غیبی ظهر چهارشنبه در تشریح عملیات امداد و نجات امدادگران هلال احمر در بارش اخیر تصریح کرد: نجاتگران هلال احمر استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۰ نفر از هموطنان گرفتار شده در برف و کولاک امداد رسانی کردند.

وی با اذعان به اینکه امداد رسانی در دو محور نیر- سراب و محور اردبیل- مشگین شهر انجام شد، اضافه کرد: به ۶۳ مسافر در ۲۷ کیلومتری جاده نیر- سراب امداد رسانی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: این تعداد مسافر شامل ۱۴ خانوار و ۲۱ دستگاه خودرو در برف گرفتار شده بودند که هلال احمر با اعزام دو تیم عملیاتی با دو دستگاه آمبولانس و چهار نجاتگر به یاری آنها شتافتند.

غیبی ادامه داد: ۱۷ نفر از هموطنان نیز در ۴۵ کیلومتری محور اردبیل به مشگین شهر دچار حادثه شده بودند که جمعیت هلال احمر با اعزام یک تیم عملیاتی با یک دستگاه آمبولانس و سه نفر نجاتگر عملیات امدادی را با موفقیت به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه در این محور چهار خانوار در پنج دستگاه خودرو در برف و کولاک گرفتار شده بودند، بخش دوم عملیات امداد و نجات را امداد رسانی به خودروهای واژگون شده عنوان کرد.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در بارش های اخیر با واژگونی دو خودرو در حوادث مجزا هشت مصدوم برجای مانده است.

غیبی حادثه اول را واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در ۱۲ کیلومتری نیر- سراب عنوان کرد و افزود: بر اثر این حادثه سه نفر مصدوم شده بودند که دو نفر آنها توسط نجاتگران هلال احمر به صورت سرپایی درمان و یک نفر دیگر به مرکز بهداشت و درمان نیر انتقال داده شد.

وی افزود: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ در کیلومتر ۲۲ جاده گرمی – پارس آباد نیز پنج نفر از هموطنان دچار حادثه شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: در این حادثه چهار نفر از مصدومان توسط عوامل اورژانس و یک نفر نیز توسط نیروهای هلال احمر به بیمارستان ولایت گرمی انتقال داده شدند.

به گفته غیبی در این حادثه هلال احمر با به کارگیری یک تیم عملیاتی، یک دستگاه آمبولانس و سه نفر نجاتگر عملیات امدادرسانی را به اتمام رساند.

وی در عین حال از اسکان اضطراری یک توریست ژاپنی در پایگاه امداد جاده ای الماس در جاده خلخال – اسالم خبر داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این گردشگر به علت بارش برف و باران درخواست اسکان داده بود که بعد از هماهنگی با هلال احمر شعبه خلخال اسکان داده شد و با تغذیه اضطراری پذیرایی شد.

newsQrCode
برچسب ها: برف جاده اردبیل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها