موسوی چلک با تاکید بر اینکه نوروز از اعیاد خاص جامعه ایرانی است و تاکنون هیچ کس نتوانسته و نخواهد توانست نوروز را از مردم بگیرد افزود: نوروز همواره توامان با آیینها و رسومی همراه است که خرید لباس نو نیز یکی از آنهاست.
وی ادامه داد: بسیاری بر این باورند که حتما باید برای سال جدید، لباس نو تهیه کنند و در غیر این صورت شروع سال نو، خوش یمن نیست.
چلک در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه اسفند ماه یکی از پرهزینهترین ماههای سال بوده و خریدها افزایش چشمگیری مییابد، نکته مهم این است که بتوان اقتصاد خانواده را مدیریت کرد.
رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه مشکل عمده خریدهای نوروزی تنوع بالای محصولات و سردرگمی خریداران است، اما این خریدها از آیینهای ایرانی بوده و سایر کشورها نیز چنین رسومی دارند، عنوان کرد: متاسفانه هزینههای اضافی متحمل شده بر خانواده در این ماهگاه باعث ایجاد تنش و درگیری در خانوادهها میشود و افراد موفق در این میان کسانی هستند که با توجه به اقتصاد خانواده و درآمد آن هوشمندانه عمل کرده و نیازهای خود را به درستی شناسایی میکنند.
چلک همچنین گفت: بازار نیز در اسفند ماه تدابیر ویژهای برای فروش دارد زیرا تاکید بازاریان بر این است که کالاهای خود را تا پیش از سال نو بفروشند و به دلیل استقبال مردم نیز شاهد آن هستیم که قیمتهای این دوره را نمیتوان کنترل کرد.
وی با بیان اینکه حتی همین خریدها نیز باعث افزایش حضور و همدلی خانوادهها در کنار یکدیگر است عنوان کرد: یکی از پیامهای اصلی نوروز کنار گذاشتن کینهها و افزایش صمیمیتهاست.
رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در پایان با بیان اینکه در عید نوروز حتی کسانی که در طول سال آجیل نمیخرند و یا میوه خوب نمیخورند نیز به علت انتظار برای حضور مهمان این اقلام را تهیه میکنند عنوان کرد: در هیچ زمانی مانند اسفند ماه خصوصا ایام پیش از عید و شروع سال نو این پویایی و جریان زندگی را در جامعه نمیبینیم و به همین جهت باید خانوادهها برای استفاده مناسب از این ایام برنامهریزیهای صحیح داشته باشند. (ایسنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد