جوابیه‌ای که ما را شگفت‌زده کرد

باید اعتراف کنیم که غافلگیر شدیم. حیرت زده از برخورد حرفه‌ای یک روابط عمومی که در نوع خودش کم نظیر بود.
کد خبر: ۷۸۱۲۴۴
جوابیه‌ای که ما را شگفت‌زده کرد

سال‌هاست که عادت کرده‌ایم پس از نوشتن هر گزارش یا یادداشت انتقادی، آماده دریافت جوابیه‌ای بلندبالا از سوی مسئولان روابط عمومی سازمان‌های مختلف و گاه با لحنی تند و غیرمنصفانه باشیم.

روال جوابیه‌های روابط عمومی در بیشتر موارد به شکلی است که انتقادهای مطرح شده در گزارش را قبول ندارند و همه انتقادها را با جواب دلخواه خودشان پاسخ می‌دهند.

اما در جوابیه‌ای که روز گذشته به دست ما رسیده، نشانی از این ادبیات طلبکارانه و حق به جانب دیده نمی‌شود.

در یادداشت روزنامه جام‌جم که در تاریخ بیستم اسفند منتشر شد، از این موضوع انتقاد کرده بودیم که چرا برای ثبت‌نام آرم طرح ترافیک در دفاتر خدمات الکترونیک شهر، رفتارهای سلیقه‌ای اعمال می‌شود.

جالب است که روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک در جوابیه‌ای که برای جام‌جم ارسال کرده، انتقادهای مطرح شده در این یادداشت را پذیرفته و حتی از نگارنده و مراجعانی که برای گرفتن طرح ترافیک اذیت شده‌اند، عذرخواهی کرده است.

پس از ارائه توضیحات مفصل در این جوابیه آمده است که «بدون تردید توضیحات تقدیمی فوق، نافی مراتب عذرخواهی عمیق از نگارنده محترم یادداشت و شهروند عزیزی که در جریان ثبت‌نام طرح ترافیک و تحویل مدارک مربوطه به هر دلیل دچار رنجش یا زحمت شده‌اند، نیست».

کاری به این نداریم که تا چه حد توضیحات آن روابط عمومی درباره مشکلات پیش آمده اقناع‌کننده است. نفس این اقدام زیباست و همین حرکت قابل تحسین از سوی این روابط عمومی می‌تواند الگوی موفقی برای دیگر روابط‌عمومی‌ها باشد.

این‌که روابط عمومی یک سازمان احساس کند رسانه از دل مردم است، دغدغه‌های آنها را مطرح می‌کند و هیچ دشمنی هم با هیچ سازمانی ندارد، چنین رفتار حرفه‌ای می‌تواند نارسایی‌های مختلف سازمان‌ها را با همفکری و دلسوزی مردم، مسئولان و رسانه‌ها حل کند و روند توسعه را شتاب ببخشد.

به نوبه خود از این نگاه حرفه‌ای سپاسگزاریم و امیدواریم این الگو در همه روابط عمومی همه‌گیر شود.

امین جلالوند - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها