دانش‌آموزان ایلامی دبستان کوچ‌رو «امیرآباد» شهرستان مهران که حدود دو هفته پیش و پس از پایان کلاس، بر اثر انفجار مین مجروح شدند، همچنان در بیمارستان اهواز به سر می‌برند.
کد خبر: ۷۸۰۷۳۷

به گزارش ایسنا، یکی از این دانش‌آموزان به نام محمدهادی شرایط نامساعدتری دارد، زیرا مچ پای چپ او قطع‌شده و پای راست وی نیز وضع چندان مناسبی ندارد.پزشک معالج این دانش‌آموزان درباره شرایط آنها به ایسنا گفت: اقدامات جراحی و درمانی این دانش‌آموزان در حال انجام و تمامی مشاوره‌ها نیز انجام‌ شده است.مریم صابری با بیان این‌که چون تمام این دانش‌آموزان دچار سوختگی شده‌اند و خطر سوختگی همواره با آنها ست، افزود: امیدواریم با درمان‌هایی که انجام می‌دهیم، خطر را از این دانش‌آموزان دور کنیم تا بهبود یابند و از بیمارستان خارج شوند.

رئیس بیمارستان طالقانی اهواز نیز در این‌باره گفت: اکنون حال دو بیمار با 30 درصد سوختگی، خوب است و امیدوارم بزودی به آغوش خانواده بازگردند، اما در یکی از بچه‌ها عمق زخم‌ها در ناحیه دست‌ها خیلی بیشتر است که نیاز به مراقبت‌ها و اعمال جراحی بیشتر دارد.

زهرا بزرگ‌زاده با بیان این‌که نگران‌کننده‌ترین مورد در بین مجروحان، محمدهادی بود که مشاوره‌های ارتوپدی روی هر دو پای او انجام شد، افزود: زمانی که این بیمار به بیمارستان انتقال یافت، نظر پزشکان بر قطع هر دو پا از ناحیه زانوها بود، ولی با مشاوره‌های ارتوپدی تلاش‌ شد حداقل پای راست برای بیمار نگه‌داشته شود. حتی تلاش شد پای چپ محمدهادی هم قطع نشود، ولی متاسفانه درنهایت با تصمیم ارتوپدان، پای چپ از محور زانو به پایین قطع شد. برای پای راست نیز عمل جراحی پین‌گذاری خارجی انجام شده است.وی با اشاره به روند درمان زخم‌های سوختگی چهار مجروح انفجار مین در بیمارستان طالقانی خاطرنشان کرد: زخم‌های هر چهار بیمار بخوبی به درمان جواب می‌دهد. تاکنون چند نوبت عمل جراحی درمان سوختگی روی این بیماران انجام ‌شده و امیدواریم طبق قولی که داده‌ایم تا پیش از شب عید هر چهار کودک به آغوش خانواده بازگردند.

تقی‌زاده، مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان نیز با بیان این‌که هماهنگی‌هایی انجام شده که امکانات، فضا و اسکان و خوراک برای همراهان این دانش‌آموزان در اهواز فراهم شود، یادآور شد: اکنون همراهان این بیماران در خانه معلم اهواز اسکان‌ یافته‌اند و سوئیت‌هایی برای این خانواده‌ها فراهم شده است. با خانواده آنها نیز دیدار کرده و نهایت کمک را خواهیم داشت تا از تألمات روحی و نگرانی‌ها به دور باشند.

در همین حال معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام با بیان این‌که طرح ارائه آموزش‌های پیشگیری معلولیت ناشی از انفجار مین و مواد منفجره به‌جامانده از دوران دفاع مقدس از سال 86 همزمان در پنج استان غربی کشور از جمله ایلام آغاز شده است، گفت: این طرح با هدف آموزش دانش‌آموزان، عشایر، کشاورزان و دامداران مناطق مرزی و در معرض آسیب و آگاه‌سازی آنها از خطرهای مین و مواد منفجره و نحوه برخورد آنها با این مواد ارائه می‌شود.شاپور کردی با بیان این‌که این طرح آموزشی هر سال در شهرستان‌های مهران، دهلران و بخش چوار شهرستان ایلام اجرا می‌شود، افزود: به ‌منظور اجرای مناسب و درست این دوره، کتابچه آموزشی تهیه و در میان دانش آموزان این مناطق توزیع‌ شده است.

به گفته وی، امسال 57 هزار نفر زیر پوشش آموزش پیشگیری معلولیت ناشی از انفجار مین قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها