چند سال پیش زمانی که برای کسب‌و‌کار خود سایتی راه می‌انداختید، استراتژی صاحبانش این بود که وبسایت بتواند رتبه‌های بالای موتورهای جستجو را باKeyphrase‌های مختلف به خود اختصاص دهد تا علاوه بر افزایش ترافیک و اطلاع‌رسانی، فروش نیز افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۷۸۰۶۷۵

اما با ظهور شبکه‌های اجتماعی، این استراتژی به‌طور کل تغییر پیدا کرد و علاوه بر این‌که این شبکه‌ها در بسیاری از کسب‌و‌کارها می‌توانند تاثیر بسیاری داشته باشند، یکی از فاکتورهای رنکینگ در موتورهای جستجو نیز هستند. اما این‌که چه شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به بیزینس شما کمک کند نکته‌ای است که بسیاری از شرکت‌ها از آن غافلند و در بسیاری موارد افراد به ایجاد راه ارتباطی در این شبکه‌ها بسنده می‌کنند و هیچ‌گونه استراتژی در مدیریت محتوای این مهم ندارند.

شناخت قشر هدف و رفتار مشتری و این‌که آنها بیشتر در چه شبکه‌هایی حضور دارند، از نکات بسیار مهم در انتخاب شبکه اجتماعی است.

همچنین شناخت شبکه‌های اجتماعی و این‌که اعضای آن از چه قشری هستند و چگونه می‌توان Engagement را بالا برد تا به هدف مورد نظر رسید نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

برای مثال 80 درصد افرادی که در اینستاگرام حضور دارند خانم‌ها هستند، بنابراین این شبکه اجتماعی برای کسانی که در فشن و مد فعالند ایده‌آل است یا لینکدین که برای B2B‌ها فوق‌العاده
عمل می‌کند.

اما نکاتی که باید در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی بدانیم:

1 ـ به هیچ عنوان اقدام به خرید لایک یا فالور نکنید. در بعضی شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک این موضوع نه‌تنها به شما کمکی نخواهد کرد بلکه در بلندمدت پیج شما را غیر قابل استفاده می‌کند.

2 ـ در شبکه‌های اجتماعی به جای افزایش لایک دنبال Engagement یوزرها باشید.

3 ـ افراد فعال در حوزه آی.تی نمی‌توانند گزینه خوبی برای مدیریت این شبکه‌ها باشند.

4 ـ صرف ایجاد شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند به شما کمکی بکند و استراتژی محتوا را باید مشخص کنید.

5 ـ شبکه‌های اجتماعی پروسه‌ای است طولانی‌مدت. هیچ وقت برای درآمدزایی از آن عجله نکنید؛ چون نقطه شکست از همین جا شروع می‌شود.

حمید سپیدنام، فعال دیجیتال مارکتینگ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها