هنگامی که کلید پاور رایانه‌ام را می‌زنم همه چیز روشن می‌شود (فن‌ها و مادربورد) ولی تصویر نمی‌آید، هارد کار نمی‌کند و ویندوز هم بالا نمی‌آید.
کد خبر: ۷۷۹۷۲۰
پرسش و پاسخ: مانیتور تصویر ندارد

مهدی خادم حقیقیان: هنگامی که کلید پاور رایانه‌ام را می‌زنم همه چیز روشن می‌شود (فن‌ها و مادربورد) ولی تصویر نمی‌آید، هارد کار نمی‌کند و ویندوز هم بالا نمی‌آید، در همین هنگام اگر کلید RESET را بزنم هارد فعال می‌شود و سیستم بالا می‌آید. هارد هم ظاهرا مشکلی ندارد.

پاسخ کلیک: این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ اولین دلیل ممکن است به بایوس مربوط باشد. چنانچه در روشن شدن اولیه هارد شناسایی نمی‌شود و امکان دسترسی به بایوس وجود دارد، باید با مراجعه به بایوس، تنظیمات شناسایی هارد را بررسی کنید. اگر مانیتور به‌طور کامل تصویر نمی‌دهد نمی‌توان به‌صورت مستقیم مشکل را از هارد دانست و احتمال بروز اشکال در منبع تغذیه (پاور) نیز وجود دارد. در موارد بسیاری مشاهده شده که بروز اشکال در منبع تغذیه موجب می‌شود مانیتور شما روشن نشود و شناسایی سخت‌افزارها نیز بخوبی صورت نگیرد (با استفاده از یک پاور دیگر می‌توانید مشکل را بررسی کنید تا در صورت مواجهه نشدن با مشکل، مطمئن شوید منبع تغذیه آسیب‌دیده است). در غیر این‌صورت مشکل می‌تواند از یکی از سخت‌افزارهای شما باشد و بررسی این مورد نیز فقط از طریق تست سخت‌افزاری با استفاده از ابزارهای مربوط این کار قابل انجام است.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
milad
-
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
سلام محترم . لپ تاب من hp povelion15 صفحه لمسی است بعد از چند رستارت مشكل پیدا كرده . سیستم روشن میشود اما سكرینش تاریك است روشن نمیشود . مشكلش چی باشد ؟ بعضی ها میگن از bois است . آیا جور میشود ؟

نیازمندی ها