محمد امین وکیلی از کرمانشاه: من یک گوشی سونی مدل SP دارم، مدتی قبل سیستم‌عامل آن‌را به نسخه 4.3 کارخانه سازنده ارتقا دادم، اما متاسفانه منوی گوشی دیگر زبان فارسی را ندارد.
کد خبر: ۷۷۵۲۸۴
پرسش و پاسخ: عدم وجود زبان فارسی برای منو در اندروید

محمد امین وکیلی از کرمانشاه: من یک گوشی سونی مدل SP دارم، مدتی قبل سیستم‌عامل آن‌را به نسخه 4.3 کارخانه سازنده ارتقا دادم، اما متاسفانه منوی گوشی دیگر زبان فارسی را ندارد. البته در بخش پیام، صفحه‌کلید فارسی موجود است. آیا بدون تغییر نسخه راهی برای فارسی‌کردن منو وجود دارد؟

پاسخ کلیک: متاسفانه در برخی رام‌های ارائه‌شده برای خاورمیانه زبان فارسی از فهرست زبان‌های قابل انتخاب پنهان است. رام نصب‌شده روی گوشی شما نیز جزو همین موارد به‌شمار می‌رود و برای رفع این مشکل دو نرم‌افزار می‌تواند چاره‌ساز باشد.

نرم‌افزارهای MoreLocale و Language Enabler به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی فهرست همه زبان‌های پنهان در سیستم‌عامل را مشاهده کرده و با فعال کردن زبان‌های موردنظر آنها را به فهرست زبان‌های قابل انتخاب اضافه کنید.

نکته: باتوجه به این‌که این برنامه‌ها برای فعال‌سازی زبان‌های پنهان نیازمند دسترسی به فایل‌های سیستمی اندروید است، برای استفاده از آنها باید دستگاه خود را روت کرده باشید. روش روت کردن دستگاه را نیز می‌توانید با جستجو در اینترنت پیدا کنید. همچنین این دو نرم‌افزار از سایت‌های فارسی زبان و فروشگاه گوگل‌پلی قابل دانلود است:

Language Enabler: http://goo.gl/UGKRcS

MoreLocale: http://goo.gl/Q43Vn9

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها