یک آسیبشناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری از ورود و فروش لاک ناخن از جنس طلا در کشور خبر داد و گفت: تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی اشرافیگری از دلایل استفاده غیر منطقی از برخی اقلام است.
دکتر مجید ابهری افزود: در راستای تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی اشرافی از نگاه رفتارشناسی چشم و هم چشمیها و رقابتهای غیرمنطقی،گاه باعث ایجاد و عرضه اقلامی میشود که در شرایط حاضر اقتصادی نه تنها موجب تاسف است بلکه باید ضمن ریشه یابی اینگونه رفتارها، با آنها مقابله کرد.
وی گفت: یکی از اینگونه اقلام ورود لاک ناخن طلا ۱۸ عیار به بازار است که به قیمت ۱۲۰ هزار تومان در یک شیشه کوچک فروخته میشود.
این آسیبشناس اجتماعی تاکید کرد: اینگونه موارد هرچند ممکن است به نظر بعضی ناچیز باشد اما میتواند آغاز رفتارهای جدیدی از سوی تازه به دوران رسیدهها برای جامعه باشد. بنابراین در همین مقطع لازم است مسئولین و سازمانهای ذی ربط ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی اقدام به مقابله با این مظاهر اشرافیگری کنند چرا که ممکن است چند وقت دیگر شاهد کفش طلا، جوراب طلا و امثال اینها باشیم در حالیکه عدهای برای چشم و هم چشمی ممکن است در خرید اینگونه اقلام حرکت کنند.
به گفته وی، در این زمینه خانوادهها باید ضمن اطلاع رسانی و آموزش به فرزندان به ویژه دختران، بیاصالت بودن اینگونه رفتارها را به آنها یادآوری کنند و به دختران خود بیاموزند که رفتارهای نوکیسه گان در جهت تغییر سبک زندگ اسلامی و ایرانی قابل تقلید نبوده و برای ایجاد مصرف گرایی و انحراف از سبک زندگی اسلامی ایرانی اینگونه حرکات انجام میشود.
ابهری افزود: متاسفانه وقتی صفحهای به نام بچه پولدارها در شبکههای اجتماعی ایجاد شده و گوشیها و شمارههای چند صد میلیونی موبایل و ساعتهای الماس نشان در آنها تبلیغ میشود جوانانی که قادر به تهیه اینگونه اقلام نیستند یا به خانوادههای خود فشار میآورند یا دچار افسردگی، سرخوردگی و تبعیض میشوند و یا اینکه به اصطلاح خود را به آب و آتش میزنند تا از قافله دوستان و همسالان عقب نمانند.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد