چیپست مدیاتک MT6795 اسنپ‌دراگون ۸۱۰ را در بنچمارک‌ها جا گذاشت

ظاهراً جدیدترین چیپست مدیاتک MT6795 سنت‌شکنی کرده و با جا گذاشتن اسنپ‌دراگون ۸۱۰ در بنچمارک GeekBench خود را به اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ نزدیک کرده است.
کد خبر: ۷۷۴۷۷۵
چیپست مدیاتک MT6795 اسنپ‌دراگون ۸۱۰ را در بنچمارک‌ها جا گذاشت

به گزارش جام جم کلیک: با وجود این‌که هنوز دستگاه‌های مبتنی بر چیپست‌های اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و اکسینوس ۷۴۲۰ به صورت فراگیر وارد بازار نشده‌اند بنچمارک‌هایی از این دو چیپست منتشر شده که خبر از برتری نسبی اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ دارد. در بنچ‌مارک GeekBench که تمرکز بیشتر بر روی توان پردازشی (و نه گرافیکی) است اسنپ‌دراگون ۸۱۰ کوالکام امتیاز حدودی ۱۱۴۴ در بخش تک‌هسته و ۴۳۴۵ را در چندهسته‌ای کسب کرده و اکسینوس ۷۴۲۰ نیز در بخش چندهسته‌ای با ۵۳۷۵ امتیاز صدرنشین است.

حالا بنچمارک اخیر منتشر شده از MediaTek MT6795 امتیازات ۸۸۶ و ۴۵۳۶ را به ترتیب در بخش تک و چندهسته‌ای نشان می‌دهد. این چیپست دارای ۸ هسته ۶۴ بیتی با سرعت ۱.۹۵ گیگاهرتز بوده و با سه گیگابایت رم در اندروید ۵.۰ آب‌نبات چوبی مورد آزمایش قرار گرفته است. به نظر می‌رسد فرکانس بالاتر نسبت به ۱.۵ گیگاهرتز در رقیب کوالکام و البته رم بیشتر در این نتایج به کمک مدیاتک آمده اما در هر صورت انتظار چنین قدرت پردازشی از چیپست مدیاتک را نداشتیم.

همان‌طور که می‌دانید این بنچمارک‌ها چندان هم با اهمیت نیستند چرا که اگر گوشی یا تبلت از نظر نرم‌افزاری بهینه نشود قدرت پردازشی خام یک چیپست نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. شایعه شده اچ‌تی‌سی قصد دارد نسخه پلاس وان M9 را با این چیپست جدید روانه بازار کند؛ به این ترتیب می‌توانیم تا عرضه این گوشی منتظر بمانیم تا قدرت واقعی MT6795 را در عمل ببینیم.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها