سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات وزیرخارجه آمریکا مبنی بر کمک ایران به سقوط دولت یمن را فرافکنی و متناقض با اظهارنظرهای پیشین مقام‌های سیاسی آمریکا خواند.
کد خبر: ۷۷۴۶۷۵

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ مرضیه افخم با اشاره به تحولات داخلی یمن تاکید کرد: دیدگاه اصولی ایران، تعیین سرنوشت ملت‌ها به‌دست خود آنهاست.

وی افزود: همه طرف‌ها باید اجازه دهند ملت یمن خود برای سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند و همه سازوکارها باید بر اساس خواست و اراده مردم باشد.

افخم هر نوع مداخله خارجی در روند تحولات سیاسی یمن را عاملی بـرای تداوم بحران و مانعی برای تحقق ثبات سیاسی در این کشور ارزیابی و تصریح کرد: هرگونه دخالت خارجی شرایط این کشور را به سمت پیچیدگی بیشتر سوق می‌دهد.

جان کری روز سه‌شنبه در یکی از کمیته‌های کنگره آمریکا، کمک ایران به حوثی‌ها برای قدرت گرفتن آنها را «حیاتی» توصیف کرده بود. ایران همواره مداخله در امور یمن را رد کرده است.

حدادعادل: بصیرت چراغ راه مومن برای عبور از فتنه است

غلامعلی حدادعادل، نماینده تهران در مجلس گفت: یک نمونه از بصیرت و بی‌بصیرتی را در فتنه 88 دیدید. یک عده آمدند و برای دو روز قدرت دنیا، نظام جمهوری اسلامی را به تقلب در انتخابات متهم کردند بدون این‌که استدلالی داشته باشند.

به گزارش فارس، حدادعادل در همایش بصیرت سیاسی در پرتو اصولگرایی در بوشهر اظهار کرد: بصیرت چراغ راه مومن برای عبور از فتنه است و فتنه و بصیرت دو روی یک سکه‌اند، بصیرت چشم مومن است که از بصر ظاهری 100 درجه مهم‌تر است و این بصیرت است که استقامت می‌آورد، شهدا استقامت کردند چرا که بصیرت داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به برکت بصیرت سیاسی است که استقلال به دست آوردیم و این کشوری است که در جنگ محتاج سیم خاردار بود و دشمن از فروختن سیم خاردار به کشور خودداری می‌کرد اما اکنون ارتش و سپاه در رزمایش آمادگی بی‌بدیلی دارند و اینها همه از نتایج انقلاب است.

بازگشت 6 ایرانی زندانی در قطر

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه از آزادی شش زندانی ایرانی محکوم به اعدام و حبس طولانی در قطر و بازگرداندن آنها به ایران خبر داد و گفت: این کار با تلاش وزارت امور خارجه و پیگیری‌های سفارت ایران در قطر و پیرو سفر اخیر دادستان کل قطر به ایران و تعامل با قوه قضاییه ایران صورت گرفت. به گزارش ایرنا، وی افزود: این زندانیان به جرم حمل مواد مخدر به حبس ابد و زندان‌های طویل‌المدت محکوم شده بودند.

کمک عربستان به جنگ احتمالی با ایران!

کانال 2 تلویزیون اسرائیل در گزارشی مدعی شد که مقامات عربستان در گفت‌وگو با همتایان اروپایی اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا در اقدام نظامی رژیم‌صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران، همکاری داشته باشند. به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نیز نوشته «سعودی‌ها در دیدارهای خصوصی با منابع اروپایی عنوان کرده‌اند که آماده‌اند از جمله از طریق اجازه پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز عربستان، با رژیم‌صهیونیستی در حمله نظامی همکاری کنند.»

آقای «م.ه» هم خودی متهم است

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه که روز سه‌شنبه محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد را «خودی متخلف» لقب داده بود، به میزان گفت: آقای «م. ه» را نیز خودی متهم می‌دانم؛ چراکه فعلا از نظر قضایی متهم محسوب می‌شود و نمی‌توانیم بگوییم متخلف است. او توضیح داد که مقصود از خودی، نه خودی به معنای دسته‌بندی‌های جناحی است، بلکه مقصود از خودی یعنی فردی که در درون انقلاب بوده و در این نظام مسئولیت‌هایی داشته است.

همزمان، محمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی از ارسال آخرین لایحه دفاعیه به دادگاه خبر داد و گفت: هنوز ختم رسیدگی اعلام نشده است.

نتانیاهو: کنگره، آخرین بازدارنده است

بنیامین نتانیاهو که این روزها منزوی‌ترین سیاستمدار جهان در مقابل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است، گفته «به‌عنوان نخست‌وزیر وظیفه من ایجاب می‌کند تا هر اقدامی برای جلوگیری از دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 انجام دهم. بنابراین، به واشنگتن می‌روم. زیرا کنگره آمریکا آخرین عامل بازدارنده برای دستیابی به این توافق است.» به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، او مدعی شده، در صورت انجام توافق هسته‌ای با ایران، این کشور تبدیل به یک دولت هسته‌ای می‌شود.

ترکیه یک «ایرانی» را به آمریکا تحویل داد

روزنامه دیلی‌صباح چاپ استانبول گزارش داد که ترکیه یک فرد ایرانی به نام «نیما گلستانه» متهم به فعالیت‌های سایبری علیه آمریکا را به مقامات این کشور تحویل داده است. به گزارش فارس، این فرد، بیست و نه ساله بوده و به درخواست اف‌بی‌آی برای او قرار بازداشت صادر شده بود. این روزنامه، فرد ایرانی تحویل داده شده را هکر و سارق نرم‌افزار خوانده است.

تحلیلگر سابق سیا: ایران تسلیم نمی‌شود

تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طی یادداشتی در رویترز خواستار غنیمت شمردن فرصت ایجاد شده برای توافق هسته‌ای شد و نوشت تاریخ نشان داده با تشدید تحریم‌های اقتصادی، ایران تسلیم مطالبات زیاده‌خواهانه نخواهد شد. به گزارش تسنیم، او هشدار داده بهترین فرصت تضمین صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران به دلیل مفاهیم اشتباه درباره گزینه‌های جایگزین واقعی که غرب در اختیار دارد در خطر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها