تصور کنید روی میز غذاخوری جلوی هر بشقاب یک عدد از این دسر های گلدانی را قرار بدهید.بعد در انتهای غذا با کمال تعجب مهمان می بیند که شما گلدان دسر را برداشته و مشغول نوش جان کردن از گوشه گلدان هستید.
کد خبر: ۷۷۳۷۰۲
آموزش آشپزی / دسر گلدانی

مواد لازم دسر گلدانی:
شکلات تخته ای،
پنیر خامه ای،
خامه،
کمپوت هلو،
نی،
گل،
کیک شکلاتی،
ظرف کترینگ.
طرز تهیه :
شکلات را به روش بن ماری آب کنید . ظرف را بچرخانید تا داخل آن به شکلات آغشته شود .برای این منظور می توانید از قاشق هم کمک بگیرید .سپس ظرف را برگردانید تا اضافه شکلات در ظرفی ریخته شود. بعد اجازه بدهید شکلات کمی سفت شود .

نکته : اگر شکلات گرم باشد بهتر است ، چون ضخامت شکلات کمتر خواهد شد .یک عدد نی برداشته و به اندازه نیم سانت کمتر از ارتفاع ظرف برش می دهیم .پنیر خامه ای و خامه را با همزن هم می زنیم .کمپوت هلو را به صورت ریز برش می دهیم .بعد داخل پنیر خامه ای و خامه ریخته و مخلوط می کنیم .

نکته : مقدار پنیر خامه ای و خامه و کمپوت باید به یک اندازه باشد. مثلا اگر مقدار خامه 100 گرم است پنیر خامه ای و کمپوت هم باید هر کدام 100 گرم باشند .سپس کیک شکلاتی را به کمک دست پودر می کنیم ( می توانید از کیک های آماده استفاده کنید ) .یک مقدار از آن را داخل ظرف می ریزیم .بعد نی را داخل ظرف قرار داده و به کمک قاشق از مخلوط پنیر خامه ای و خامه و کمپوت داخل ظرف می ریزیم .مجددا پودر کیک می ریزیم .در آخر سر گل را داخل نی قرار می دهیم .خوشمزگی این دسر به این است که موقع خوردن تکه های شکلات هم با دسر مخلوط می شود و طعم خاصی بوجود می آورد.

منبع: شبکه استانی مرکز قزوین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها