وقتی گوگل با دستان خودش وب‌سایت خود را ناامن می‌سازد

گوگل شانس آورد که هک نشد

گوگل اعلام کرده افزایش توانایی‌های سایبری اف.بی.آی و پلیس آمریکا ممکن است در آینده هک کردن هر چیزی را برای آنها تسهیل کند.
کد خبر: ۷۷۳۲۰۵
افزایش جاسوسی سایبری آمریکا

به گزارش جام جم کلیک: گوگل همچنین اعلام کرده که با هرگونه تلاش وزارت دادگستری آمریکا برای توسعه توانمندی دولت فدرال برای جستجو در داده‌های دیجیتال و ضبط و نگهداری آنها مخالف است.


این شرکت از کمیته بررسی کننده موضوع در دولت آمریکا خواسته تا جلوی افزایش قدرت اف بی آی را بگیرد تا این سازمان نتواند جستجوهای خود در فضای مجازی برای جمع آوری اطلاعات را به شکلی نامحدود و فارغ از قید و بندهای زمانی انجام دهد.

گوگل معتقد است در صورت تغییر در اختیارات اف بی آی، این نهاد می‌تواند به طور مخفیانه به سرورهای این شرکت و دیگر شرکت‌های اینترنتی در هر کجای جهان حمله کند و دسترسی جهانی دولت آمریکا به حجم زیادی از اطلاعات خصوصی را تضمین نماید.

بسیاری از فعالان اینترنتی در آمریکا و دیگر نقاط جهان معتقدند اف بی آی به دنبال جستجوی مخفیانه و از راه دور رایانه‌ها در سراسر جهان بوده و به خصوص تمایل زیادی به سرقت اطلاعات ذخیره شده بر روی رایانه‌های متصل به شبکه‌های مخفی کننده مشخصات کاربران مانند تور دارد.

گوگل در بخش دیگری از بیانیه خود در این زمینه افزوده که جستجوهای دولت ممکن است در هر جای جهان صورت بگیرد و این نگرانی‌ها فرضی نیست.

علاوه بر گوگل ۳۷ شرکت دیگر فعال در حوزه سایبر نیز نگرانی‌های خود در زمینه افزایش توانمندی‌های قانونی اف بی آی برای جاسوسی‌های سایبری را ابراز داشته‌اند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها